چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » شهری » خرید پسماند خشک از شهروندان توسط سامانه «بازپس» شهرداری یزد

خرید پسماند خشک از شهروندان توسط سامانه «بازپس» شهرداری یزد

کد خبر: 1438

  رئیس کمیته پسماند و پساب کمیسیون خدمات شورای اسلامی شهر یزد گفت: یکی از منابع هر شهری پسماند است که درصد بالایی از پسماند شهر می تواند بازیافت شود که به عنوان «طلای کثیف» شناخته شده است.

رخدادشهر: مجید تجملیان اظهار داشت: برای استفاده از طلای کثیف، عملیاتی شدن خط پردازش پسماند یزد با ۳۰۰ تن ظرفیت روزانه و همچنین آغاز فعالیت کارخانه کمپوست در دستور کار است. 

به گفته وی علاوه بر آن، نرم‌افزاری به نام بازپس تهیه شده است که با استفاده از آن مردم یزد می‌توانند وجود پسماند خشک در منزل یا محل کار خود را به اطلاع سازمان مدیریت پسماندها شهرداری برسانند، کارکنان مربوطه طبق زمانبندی انتخابی شهروند برای جمع آوری به نشانی ثبت شده رفته، پسماند خشک را وزن‌کشی نموده و تحویل میگیرند. 

وی بیان داشت: در قبال تحویل پسماند با توجه به ارزش کارشناسی شده هر نوع پسماند خشک، شهرداری مبلغی را به شهروندان اعطا میکند که در کیف پول شهروندی برای استفاده از خدمات شهری شارژ می‌شود و البته امکان انتقال به حساب بانکی شهروند نیز وجود دارد. 

نماینده شورای اسلامی شهر در سازمان مدیریت پسماندها افزود: این نرم‌افزار آزمون‌های الفا و بتا را پشت سر گذاشته است و در حال اجرای آزمایشی در یکی از مناطق شهر است. بعد از ارزیابی نتایج این مرحله، ان‌شاءالله از اواسط پاییز برای عموم مناطق شهر یزد قابلیت اجرایی شدن را دارد. 

ایلنا نوشت، تجملیان خاطرنشان کرد: در این سامانه اگر شهروندان حساب کاربری شهروندی یزد یعنی سامانه هوشمند یزد من (سهیم) داشته باشند می‌توانند به سامانه بازپس وارد و درخواست تحویل پسماند را ثبت کنند. 

وی عنوان کرد: اگر شهروندی حساب کاربری در سامانه سهیم نداشته باشند با ورود به نشانی my. yazd. ir و ارایه اطلاعات سجلی بعلاوه شماره تلفن همراه خودشان حساب شهروندی ایشان افتتاح می‌شود و می‌توانند از سامانه بازپس و سایر سامانه‌های اقماری سهیم استفاده کنند. 

به گفته عضو شورای شهر یزد، اگر مردم از این موضوع استقبال کنند به تدریج با تفکیک بیشتر پسماندها از مبدا، نرخ خرید پسماندها از شهروندان نیز افزایش میابد. 

عضو کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری در پایان افزود: موفقیت این سامانه همراهی مردم را میطلبد. با استقبال مردم هم ثروت هنگفتی در شهر از بین نمی‌رود و هم شهر پاکیزه‌تری را خواهیم داشت.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
پسماند خشک, شهرداری یزد
دسته بندی: شهری
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید