جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » شهری » این بار «صدای پای آب در شمیران» در موسسه همشهری

نشست تخصصی تهران‌شناسی:

این بار «صدای پای آب در شمیران» در موسسه همشهری

کد خبر: 1423

انجمن دوستدار تهران مجری نشست‌های تخصصی در باره تهران بعد از نشست موفق «روایت‌های کن» که به تاریخ و هویت این محله قدیمی تهران پرداخت این بار در یک نشست تخصصی دیگر جغرافیای طبیعی شمیران را بررسی می‌کند.

رخدادشهر: انجمن دوستدار تهران در ادامه سلسله نشسته‌ای تهران‌پژوهی و تهران‌شناسی چهارشنبه ۲۳ شهریور با حضور دکتر سید مهدی اعرابی به بررسی جغرافیای طبیعی شمیران و جلوه‌های گردش آب در این محدوده جغرافیایی از گذشته تا کنون می‌پردازد.
قنات‌ها، چشمه‌ها، آبشارها، آسیاب‌ها، یخچال‌های مصنوعی، آب‌انبارها، رود دره‌ها، مسیل‌ها، آبیارها، فرهنگ لغات آب، شیوه‌های بهره‌برداری و تقسیم آب و صدها نکته ناگفته در حوزه آب در شمیران از مباحثی است که در این نشست به آن پرداخته می‌شود.

در آخرین نشست تخصصی اعضای این انجمن با عنوان «روایت کن» نیز دوستداران تهران به‌مرور تاریخ این محله قدیمی پرداخته و تغییرات و تحولات محله کن را در زمان‌های مختلف ازنظر محدوده جغرافیایی، حاکمان، اتفاقات و وقایع، بزرگان، آداب‌ورسوم و سنت‌ها، خوراکی‌ها، معماری، گونه‌های مختلف گردشگری اعم از تاریخی، طبیعی، مذهبی، ورزشی، گردشگری نوین و… مورد بررسی قراردادند.

همشهری آنلاین نوشت، انجمن دوستدار تهران به‌عنوان یک سازمان مردم‌نهاد با شعار «تهران زیبا و دوست‌داشتنی» فعالیت خود را در سال ۱۳۹۶ هم‌زمان با روز تهران آغاز کرد. این انجمن برنامه‌های خود را پس از مشورت با تیمی از صاحب‌نظران، مدیران فرهنگی و گردشگری، اساتید، هنرمندان، نویسندگان و فعالان اجتماعی و رسانه‌ای به اجرا درمی‌آورد.

نشست تخصصی این انجمن ۲۳ شهریور ساعت ۱۶ تا ۱۸ در سالن اجتماعات موسسه همشهری واقع در خیابان ولیعصر، نرسیده به چهارراه پارک‌وی، کوچه شهید قریشی (تورج)، شماره ۱۴ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
 

دسته بندی: شهری
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید