سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » جشنواره خوارزمی آغاز راه است/ دانش آموزان بنیه اعتقادی خود را تقویت کنید

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

جشنواره خوارزمی آغاز راه است/ دانش آموزان بنیه اعتقادی خود را تقویت کنید

کد خبر: 1414

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره نوجوان خوارزمی گفت: جشنواره خوارزمی پایان کاردانش آموزان نیست بلکه آغازی برای مسیر شکوفایی آنها است.

رخدادشهر: محمدمهدی کاظمی معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش صبح پنجشنبه هفدهمین روز از شهریورماه سال 1401 در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره نوجوان خوارزمی اظهار داشت:  شما دانش‌آموزان قرار است عرصه علمی کشور را رشد دهید و زمینه تعالی ایران را فراهم سازید.

وی افزود: ما در گام دوم انقلاب هستیم، مهم‌ترین عامل در گام دوم انقلاب تربیت نیروی انسانی نوآور و خلاق است، نیروهایی که می‌توانند در عرصه علمی در کنار سایر ساحت‌ها که مدنظر سند تحول است با محوریت عبادی زمینه رشد کشور را فراهم کند، اگر می‌خواهیم ایران مقتدر قوی داشته باشیم باید در علم و پژوهش از فرصت‌ها بیشترین استفاده را ببریم.

کاظمی ادامه داد: معاونت آموزش متوسطه تلاش دارد فرصت مناسبی فراهم کند، جشنواره خوارزمی باعث شناسایی دانش‌آموزان مستعد، توسعه کارآفرینی، تربیت نیروی انسانی مولد و کارآمد می‌شود و تلاش داریم در علم و پژوهش دانش‌آموزان مجهز کنیم و کنار توسعه علم  در عرصه هویت ملی نقش‌آفرینی کنیم.
معاون متوسطه وزارت آموزش و پرویش با بیان اینکه جوانان بعد از جنگ باعث رشد انقلاب شدند، تصریح کرد: شما دانش‌آموزان آینده‌ساز کشور هستید، پیرو مقام معظم رهبری که شما دارای فرصت بسیار هستید و برای پرکردن شکاف‌های کشور و برای توسعه مرزهای علم برای تحقق تمدن نوین اسلامی تلاش می‌کنید و ما در نظام تعلیم‌وتربیت وظیفه داریم فرصتی برای رشد و شکوفایی شما فراهم کنیم و زمینه‌ای برای شکوفایی و بهره‌گیری از دانش و استعداد شما به‌صورت کاربردی پیش ببریم.

وی تأکید کرد: شما دانش‌آموزان این موفقیت را کسب کردند؛ اما ابتدای راه است، باید در راستای تقویت خود تلاش بیشتری کند؛ زیرا اینجا نقطه شروع است و  لازم است با رفع نواقص در پی ارتقا خود باشید و ما در این راستا خود را موظف می‌دانیم و برای اولین‌بار دانش‌آموزان بعد از جشنواره حمایت می‌شود؛ زیرا  دولت‌سیزدهم حمایت ویژه از طرح‌های فناورانه دارد.

کاظمی خاطرنشان کرد: لازم است تقویت بنیه اعتقادی کنید و اگر در این راستا رشد کنید موفقیت علمی در راستای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی خواهد بود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان: دانش‌آموزان مقدمه تمدن نوین اسلامی خواهند بود

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره نوجوان خوارزمی گفت: دانش‌آموزان آینده‌سازان انقلاب اسلامی و تمدن نوین اسلامی خواهند بود.

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان صبح پنجشنبه هفدهمین روز از شهریورماه سال 1401 در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره نوجوان خوارزمی ضمن سلام و ارادت محضر مطهر شهدا و خوش آمدگویی به دانش‌آموزان و مسئولان اظهار داشت: دانش‌آموزان آینده‌ساز انقلاب اسلامی و تمدن نوین اسلامی خواهند بود و به آنها و مسئولان سراسر استان‌ها و وزیر آموزش و پرورش خوش آمد می‌گویم.

 وی افزود: اصفهان مهد جهاد علمی، فرهنگی و آینده‌سازی است، اصفهان دارای اندیشمندان در ادوار مختلف، تمدن‌سازان و هنر آفرینان و خاستگاه 23 هزار شهید بوده است که 6 هزار نفر از آنها را دانش‌آموزان تشکل می‌دهند و باعث شدند امنیت و آسایش ایران اسلامی ایجاد شود و در سایه امنیت به توسعه علم بپردازیم.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: یادواره این رویداد به نام اندیشمند فهیم و ولایت‌مدار مرحوم کاظمی آشتیانی است، او می‌تواند الگوی مناسبی برای نوجوان و جوانان باشد، امثال کاظمی آشتیانی و فخری‌زاده زیاد هستند آنها فخر و الگوی ما هستند، بهترین الگو هستند که می‌توانند در زندگی داشته باشیم، مهم‌ترین ویژگی کاظمی آشتیانی در کلام مقام معظم رهبری جهاد و تلاش کوشش او در راستای رساندن ایده دانش‌آموزان به علم نافع است و باید در این راستا حرکت کنیم.

 وی اضافه کرد: تمدن نوین اسلامی محقق نمی‌شود مگر از مدارس و جشنواره‌ها از جمله جشنواره نوجوان و جوان خوارزمی و جشنواره جابر ابن حیان در دبستان است که می‌تواند منجر به گسترش شهرک‌های علمی و تحقیقاتی شود و اندیشمندان را برای انقلاب پرورش دهد، هرکس علم دارد حاکم می‌شود و با این علم می‌شود حاکمیت اسلامی را فراگیر کرد.

 ابراهیمی تصریح کرد:کشوری که به علم اهمیت دهد هیچ سلطه گری نمی‌تواند مقابل آن کاری کند، آمریکا و قدرت‌های بزرگ نمی‌توانند مقابل ایران اسلامی کاری کنند، درست است قدرت نظامی جایگاه دارد؛ اما ناتوانی آمریکا به‌خاطر قدرت علمی، توسعه فناوری، علم، عمل و اندیشه است، اگر در این راستا حرکت کنیم اسلام بالاترین است و اگر این کار را کنیم پیش مقدمه قیام موعود و تمدن نوین اسلامی می‌شود و اگر این‌چنین شد هر کس در این راستا حرکت کند می‌تواند سرباز توانا امام زمان باشد.

 وی ابراز داشت: به دانش‌آموز و خانواده شما که زمینه فعالیت علمی شما را ایجاد کرده اند تبریک می‌گویم که بعد از دو سال آموزش مجازی، همایش و جشنواره علمی و پژوهشی داشته باشیم و کنار آنها رویدادهای فرهنگی ورزشی باشد و امیدواریم میزبان خوبی برای شما بوده باشیم.

 

 استاندار اصفهان: رشد نباید تک‌بعدی باشد

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره نوجوان خوارزمی گفت: رشد دانش‌آموزان باید متوازن و در همه عرصه‌ها باشد.

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره نوجوان خوارزمی ضمن تقدیر از عملکرد ویژه نوری وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: ایشان با حضور میدانی سعی کرده موتور محرکه این مجموعه عظیم باشد و آموزش و پرورش را با حرکتی جهادی به پویایی وادار کنند.

 وی افزود: این جشنواره‌ها در تمام کشورهای دنیا با اهدافی برگزار می‌شود و این جشنواره باهدف تقویت روحیه پژوهش، کاربردی سازی علم، گرد هم آوردن استعدادها، کمک به بار نشستن توانمندی دانش‌آموزان و الگوسازی نوجوانان برای همسالان به انجام رسید.

 مرتضوی ادامه داد: باید با رویکرد برآیندی به مسئله جشنواره‌ها نگاه کنیم که ماحصل آن برای فرهنگ و تمدن کشور ما خواهد ماند و سکویی برای تقویت نظام سلطه نمی‌شود، همچنین باید توجه کنیم این جشنواره چگونه باعث وسعت و افزایش دامنه استعدادیابی می‌شود و می‌تواند در جنبه‌های مختلف فرصت ارتباط سازی با مؤلفه‌های هویتی ایجاد کند.

 استاندار اصفهان ابراز داشت: اگر دانش‌آموز در یک فرایند با مؤلفه‌های هویتی خود ارتباط عمیق پیدا کرد، نتیجه این می‌شود  که 6 هزار دانش‌آموز برای دفاع از این کشور قد علم می‌کنند و در مقابل کشوری که قریب 45 کشور حامی آن هستند تا انقلاب یک شکور را زمین بزنند، می‌ایستند و این دستاورد بزرگ را دارد.

 وی اضافه کرد: در وضعیت فعلی بحران انرژی کشورهای اروپایی را زمین‌گیر کرده، جنگ روسیه و اوکراین باعث شده کشورهایی که خود را اقتصاد بزرگ می‌دانستند کاسه گدایی و چه کنم بعد از چند ماه به دست بگیرند و اگر نگاهی به تاریخ و تمدن ایران داشته باشیم شان و منزلت خود را بیشتر درک می‌کنیم و باید نگاه این نگاه منزلت ایران در این جشنواره‌ها قرار بگیرد.

 به گزارش اداره اطلاع‌رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، مرتضوی تصریح کرد: اگر ما ضمن شناسایی قبل، در حین  و بعد از جشنواره برنامه‌ریزی نکنیم که آینده‌سازان و مالکان آینده را مؤلفه‌های هویتی خود را نشناسند و ظرفیت آن ایجاد نشود نمی‌توانیم به همه اهداف این جشنواره‌ها دل ببندیم، شاید صورت ظاهری هدف جشنواره انجام شود؛ اما اگر می‌خواهیم رویداد بزرگی رخ دهد باید استعدادها دست‌به‌دست دهند و یک اتفاق قلبی بیفتد، اتفاق‌های قلبی بوده است که ایران را نجات داده است.

 وی تأکید کرد: می‌دانم با نگاه جامع، وزیر آموزش و پرورش به این موضوع توجه می‌کند، زیرا با رشد دانش‌آموزان و با حضور در جشنواره، شاخص می‌شوند و می‌توانند الگو باشند، همچنین مواظب باشید رشد ما کاریکاتوری نباشد، وقتی رشد کاریکاتوری است که نگاه تک‌بعدی به رشد داشته باشیم، اگر برنامه‌ریزان توجه نکنند ظرفیت دانش‌آموزان از بین می‌رود و باید توازن شخصیتی رخ دهد.

انتهای پیام/

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید