جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » ایجاد اشتغال بهترین روش امداد رسانی به مددجویان کمیته امداد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

ایجاد اشتغال بهترین روش امداد رسانی به مددجویان کمیته امداد

کد خبر: 1324

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت رفع موانع در توسعه کسب و کار مددجویان کمیته‌امداد گفت: بهترین روش امدادرسانی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، ایجاد اشتغال برای آنان است.

رخدادشهر: سعید جلیلی روز سه‌شنبه در بازدید از نمایشگاه دستاوردها و تولیدات مددجویان کمیته امداد اشتغال و ارزآوری را اولویت فعلی کشور دانست و افزود: باید برنامه‌ها و سیاست‌ها به گونه‌ای طراحی شود که فضای کسب و کار کشور به این سمت هدایت شود.

وی ادامه داد: در شرایط امروز ضروری است برنامه اشتغال کشور برای تعداد بیشتری از جوانان که نیاز به شغل دارند، کارآفرینی ایجاد کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه تسهیلات به مددجویان برای راه‌اندازی طرح شغلی را مهم ارزیابی کرد و گفت: ارائه این کمک‌ها به تنهایی کافی نیست بلکه این کمک‌ها باید مقدمه‌ای باشد که اقتصاد کشور رشد کند و ارزآوری ایجاد کند تا آنها روی پای خودشان بایستند و در کنار اشتغال‌زایی، برای دیگران نیز کارآفرینی کنند.

جلیلی با اشاره به سیاست‌های کلی نظام در موضوع اشتغال و تامین اجتماعی اظهارداشت: این موضوع در سیاست‌های کلی نظام هم مورد تاکید قرار گرفته است.

اشتغال‌زایی یک حمایت پایدار و عزت‌مدارانه است

وی با تاکید بر اینکه بهترین شیوه امدادرسانی به مددجویان سازمان‌های حمایتی مثل بهزیستی و کمیته امداد، ایجاد شغل برای آنان است، تصریح کرد: اشتغال‌زایی یک حمایت پایدار و عزت‌مدارانه است که اگر با رویکرد کارآفرینی و ارزآوری همراه باشد بسیاری از مشکلات کشور را رفع می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بازدید خود از نمایشگاه دستاوردها و تولیدات مددجویان کمیته امداد گفت: این نمایشگاه به خوبی گویای استعدادهای مددجویان است و اگر و امکانات خوبی در دسترس باشد، چنین فعالیت‌هایی فراگیر شده و جمعیت زیادی از جوانان که آمادگی دارند برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی مشغول می‌شوند.

ایرنا نوشت، جلیلی با اشاره به اهمیت رفع و رجوع موانع در توسعه کسب و کار و صادرات محصولات تولیدی، اضافه کرد: بعضا چالش‌هایی وجود دارد که حل آنها به یک تصمیم نیاز دارد؛ اگر این چالش‌ها در دستگاه اداری و روند اجرایی کشور برطرف شود، ظرفیت زیادی مشغول به کار خواهند شد. جمع‌بندی بازدید از این نمایشگاه را به مراجع ذی‌ربط منتقل خواهیم کرد تا نهادهای مسئول به رفع آن اقدام کنند.

تولید مددجویان نباید روی دست آنها بماند

وی با بیان اینکه تولید مددجویان نباید روی دست آنها بماند، افزود: مهمترین بحث در این زمینه، موضوع بازار و فروش محصولات است؛ باید علاوه بر بازار داخل، به بازار خارج هم راه پیدا کنیم، بسیاری از محصولات در این نمایشگاه با توجه به کیفیت محصول، می‌تواند بازار خارجی هم داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: باید ساز و کاری در کمیته امداد طراحی شود تا محصول مددجو به بازار وصل شود و دستگاه‌هایی همچون معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه می‌توانند کمک بسیار زیادی به شکل‌گیری چنین زنجیره‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
کمیته امداد, اشتغال
دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید