یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » میراث فرهنگی و گردشگری » تصمیم‌گیری برای نحوه صیانت از باغستان سنتی قزوین را به این استان واگذار می‌کنیم

وزیر میراث فرهنگی:

تصمیم‌گیری برای نحوه صیانت از باغستان سنتی قزوین را به این استان واگذار می‌کنیم

کد خبر: 1096

وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی،گفت: تصمیم گیری برای نحوه صیانت از باغستان سنتی و بافت تاریخی قزوین را به استان واگذار می کنیم و در این خصوص تابع خواهیم بود.  



رخدادشهر: عزت الله ضرغامی روز پنجشنبه در نشست با فعالان فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی قزوین افزود:در حفظ میراث فرهنگی اتفاق نظر داریم اما برای حل اختلاف نظرها و اجرای روش ها به منظور حفظ باغستان سنتی و بافت تاریخی قزوین یک راهکار داریم که اختیارات را به استان واگذار کنیم تا با بهره گیری از نطرات اهل فن و براساس مصالح عمومی مردم و استان تصمیم گرفته شود و ما تابع آن خواهیم بود.

 

ضرغامی در ادامه گفت: ظرفیت های عظیم گردشگری قزوین را باید از بالقوه به بالفعل تبدیل کرده و به مردم کشور و دنیا بشناسانیم.

 

وی با تاکید بر حمایت از فعالان گردشگری، گفت: یک تصمیم غلط در مجلس در خصوص بیمه تورگرادانان گرفته شد که بدنبال رفع مشکل هستیم.

 

این مسوول با اشاره به اهمیت دیدگاه های فعالان میراث فرهنگی در پیشبرد اهداف، گفت: فعالان میراث فرهنکی و گردشگری و صنایع دستی شاقول عملکرد وزارت خانه و بلکه همه نهادهای دست اندرکار در برنامه های توسعه ای کشور به شمار می روند.

 

ضرغامی همچنین گفت: وقتی شاقول را روی دیوار می گذاریم به یکسری موانع می رسیم که نیازمند اصلاحاتی دارد اما در ادامه باز به مسیر اصلی بازمی کردبم.

 

وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه قزوین شهر و استانی تاریخی، ریشه دار و با هویت است،افزود: برخلاف برخی تفکرات وجود بافت های تاریخی نه تنها مانع توسعه بلکه مقوم توسعه است.

 

ضرغامی با بیان اینکه زندگی مردم باید به خوبی اداره شود و نمی توانیم در آن مانع تراشی کنیم، گفت: ممکن است عده ای از این تصمیمات ناراضی باشند اما تصمیم گیری بر مبنای مصالح عمومی ۷۰ درصد را راضی می کند.

 

ایرنا نوشت، ضرغامی با بیان اینکه اعضای حاضر در این جلسه با قاطعیت و عالمانه به طرح مسایل و دغدغه های خود در حوزه میراث فرهنگی پرداختند، افزود: شنیده بودم قزوین یک شهر نخبگانی است و امروز در این جلسه به این قضاوت قطعی رسیدم.

 

وی اظهار داشت: خوب است که مشروح این نشست ها در صداسیما پخش شود تا مردم بهتر در جریان مسایل و اولویت های استان خود قرار بگیرند.

 

انتهای پیام/

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید