یکشنبه، 18 شهریور 1403
رخدادشهر » استان‌ها » افزایش جیره بندی آب و نبود تانکر برای آبرسانی در دهدز/ وعده انتقال آب چشم انداز روشنی ندارد

افزایش جیره بندی آب و نبود تانکر برای آبرسانی در دهدز/ وعده انتقال آب چشم انداز روشنی ندارد

کد خبر: 10907

برخی از اهالی شهر دهدز و روستاهای این شهرستان در استان خوزستان از شرایط نابسامان آب شرب در این منطقه خبر می‌دهند.

رخدادشهر: هنوز بیش از یک ماه از انتشار خبر بازدید نماینده مردم شهرستان های ایذه و باغملک از مخزن انتقال آب به شهرهای پایین دست کارون نگذشته است که مردم شهرستان دزپارت از شرایط ناگوار کم آبی خود آن هم در نزدیکترین فاصله به دریاچه کارون سه خبر می‌دهند.

مردمی تشنه که سال‌ها اخبار مربوط به انتقال آب از سرشاخه های کارون به دورترین نقاط کشور را رصد می‌کنند ولی خود شان از این نعمت خدادادی بی بهره‌اند. کسانی که همواره یکی از اصلی‌ترین دلایل این محرومیت را ناتوانی مدیران استانی و در رأس آن، ضعف نمایندگان خود در مجلس در مطالبه جدی این موضوع حیاتی مطرح می‌کنند.

در همین خصوص، عضو شورای شهرستان دزپارت با تایید این مطلب، به ایلنا گفت: متاسفانه حجم آب چاه فروکش کرده و میزان آب جیره بندی به زیر ۱۰ لیتر بر ثانیه رسیده و به همین دلیل یکی دو ساعت جیره بندی نیز عملا آب لازم‌ در شبکه را برای شهر و روستاها تامین نمی‌کند و مردم به شدت در مضیقه هستند. در برخی روستاها همین آب جیره بندی هم وجود ندارد و بدتر اینکه حتی تانکر آبرسانی لازم نیز نیست.

هژیر کیانی افزود: چند دستگاه تراکتور با مخزن یدکی ۲ هزار لیتری جوابگوی نیازهای ضروری و اولیه مردم نیست. آب و برق خوزستان به عنوان مسبب آوارگی مردم در جریان سدسازی،  با بی توجهی به این بحران گوشش بدهکار نبوده و از ارسال چند تانکر برای حل مشکل مردم هم خودداری می‌کند و سال هاست تماشاگر رنج و درد مردم است و این مسئله به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

وی ادامه داد: مگر ممکن است سد و نیروگاهی که برای خود درآمدهای زیادی کسب می کند، نتواند از محل مسئولیت‌های اجتماعی خود حداقل در این چند ماهه گرم سال که شرایط مردم بحرانی است با ارسال چند تانکر آبرسانی مشکل مردم دهدز را حل کند؟

کیانی می‌افزاید: متاسفانه مسئولین فقط شعار می‌دهند و تا زمانی که یک بحران به فاجعه نینجامد اقدامی نمی‌کنند.

عضو شورای شهرستان دزپارت گفت: با مراجعات مکرر به اداره آبفا نیز به نتیجه‌ای نمی‌رسیم، چرا که اعلام می‌کنند مشکل کمبود تانکر آبرسانی داریم و بعضا از  زمان درخواست یک سرویس ۲ هزار لیتری آب تا دریافت آن توسط متقاضیان، ۲۴ تا ۴۸ ساعت زمان می‌برد و این مسئله مردم را کلافه کرده است.

وی تصریح کرد: تقریباً همه مسئولان و شخص  استاندار خوزستان از این رنج مردم و بی توجهی که از سوی وزارت نیرو و سازمان آب و برق به مردم شمال خوزستان می شود آگاه هستند ولی گوششان بدهکار نیست.

کیانی خطاب به استاندار خوزستان تاکید کرد: آب شرب و بهداشتی، بدیهی ترین حقوق بشری است که از مردم این بخش و روستاها دریغ می شود.

کیانی ضمن درخواست از خیرین برای کمک به تامین آب برای مردم این منطقه، گفت: متاسفانه وعده انتقال آب نیز سال‌ها است به سرانجام نرسیده و هیچ‌ چشم‌انداز روشنی وجود ندارد.  چندین سال است با همین وعده مسئولان حوزه آب استان، ما را سرگرم‌ کرده‌اند

وی گفت: با فرض تکمیل خط و ایستگاه‌های پمپاژ، مسئله تامین برق آن نیز در هاله‌ای از ابهام است، بنابراین هیچ امیدی به این وعده‌ها را نداریم و در شرایط فعلی راهی جز تامین چند دستگاه تانکر آبرسانی برای فروکش کردن بحران و کاهش رنج مردم وجود ندارد.

انتهای پیام/

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید