سه شنبه، 12 تیر 1403
رخدادشهر » محیط زیست » نیازمند ابزاری برای گذار عادلانه به سوی آینده‌ای سازگار با محیط‌زیست هستیم

سلاجقه در نشست بریکس:

نیازمند ابزاری برای گذار عادلانه به سوی آینده‌ای سازگار با محیط‌زیست هستیم

کد خبر: 10860

  معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دهمین نشست وزرای محیط زیست کشورهای عضو گروه بریکس گفت: نیازمند ابزاری برای گذار عادلانه به سوی آینده‌ای سازگار با محیط‌زیست هستیم.

رخدادشهر: علی سلاجقه امروز جمعه در دهمین نشست وزرای محیط زیست کشورهای عضو گروه بریکس در نیژنی نووگورود روسیه یاد شهدای خدمت بویژه آیت الله رئیسی و امیرعبداللهیان را گرامی داشت و افزود: این درد و ضایعه سنگین هیچ خلأیی در امورات کشورم ایجاد نکرده و کشور در همه زمینه‌های داخلی و خارجی همچنان با عزت و قدرت اداره می‌شود.

وی با قدردانی از رهبران، مقامات عالی‌رتبه و مردم کشورهای حاضر در این اجلاس که مراتب همدردی خود را به‌ مناسبت شهادت رئیس جمهور اسلامی ایران، از دولت روسیه برای میزبانی این اجلاس تشکر کرد و اظهار داشت: دهمین نشست وزرای محیط زیست بریکس فرصتی برای تصمیمات واقع بینانه، منصفانه و فراگیر برای اقدامات لازم جهت رفع چالش های مشترک در حوزه حفاظت و حمایت از محیط زیست است.

سلاجقه به تحولات غزه و کشتار فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرد و با یادآوری مسئولیت مشترک همه کشورها در اعتراض علیه نسل کشی و کشتار وحشیانه حدود ۴۰ هزار مردم بی‌گناه غزه، بر لزوم حمایت همه جانبه از مردم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم اشغال گر صهیونیستی، بر اتخاذ تدابیر ضروری از سوی تمامی کشورها برای توقف این جنایات و محاکمه جنایتکاران این رژیم به همراه تلاش برای جبران خسارات وارده بر محیط زیست غزه تاکید کرد.

سلاجقه گفت: بدون تردید بی‌توجهی به حفاظت از محیط زیست چالش‌های جدی و نوظهوری را برای همه مردم تنها سیاره ما ایجاد کرده است. پیامدهایی از قبیل بر هم خوردن تعادل طبیعت، تهدید حیات و انقراض گونه های زیستی، امنیت غذایی و سلامت انسانها به همراه گسترش فقر، از جمله آثار این چالش ها است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست اظهار داشت: نقصان ابزارهای لازم برای اجرای اقدامات اساسی شامل منابع مالی، فناوری‌ها و ظرفیت سازی به منظور توسعه اجتماعی و اقتصادی همگام با حفاظت از محیط زیست بزرگترین مشکلات بشر کنونی برای گذار عادلانه به سوی آینده‌ای سازگار با محیط زیست و همراه با تاب‌آوری است.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، وی از سوی دیگر اعمال تحریم‌ها و محدودیت‌های یک جانبه، غیرعادلانه و غیرمتوازن در تجارت بین الملل به بهانه حفاظت از محیط زیست علیه کشورهای مستقل مشکلات و چالشهای عدیده‌ای را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/


کلید واژه ها:
بریکس, محیط زیست
دسته بندی: محیط زیست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید