دوشنبه، 26 شهریور 1403
رخدادشهر » اقتصاد » 44کیلومتر از شبکه فاضلاب اصفهان در حالت فوق بحرانی/فرسودگی شبکه فاضلاب عامل فرو ریزیش های اصفهان است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان:

44کیلومتر از شبکه فاضلاب اصفهان در حالت فوق بحرانی/فرسودگی شبکه فاضلاب عامل فرو ریزیش های اصفهان است

کد خبر: 10844

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با تاکید بر فرسوده بودن شبکه فاضلاب شهر اصفهان و فوق بحرانی بودن 44 کیلومتر از شبکه گفت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته عامل اصلی فرو ریزش‌های شبکه فاضلاب شهری در اصفهان فرسودگی شبکه است و این فرو ریزش ها تاکنون ارتباطی با فرونشست در اصفهان نداشته و متاثر از این پدیده نیست. 

رخدادشهر: حسین اکبریان در جمع اصحاب رسانه با اشاره به داده های ارایه شده از سوی اداره کل راه و شهر سازی استان و انطابق این داده ها با مناطقی که فرو ریزش شبکه فاضلاب در آنها اتفاق افتاده است، اظهار داشت: تاکنون فرونشست در اصفهان تاثیر چندانی بر فرو ریزش شبکه فاضلاب شهری نداشته و این پدیده متاثر از فروسودگی شبکه فاضلاب و شکستگی تاج لوله های فاضلاب به دلیل عمر بالا است.

وی به قدمت بالای شبکه فاضلاب شهر اصفهان اشاره کرد و در خصوص اقدامات صورت گرفته برای اصلاح و بازسازی این شبکه فرسوده گفت: طی یک دهه گذشته از محل فاینانس خارجی و ویدیومتری ۲۰۰ کیلومتر از فرسودگی شبکه فاضلاب شهری اصفهان اصلاح شده و با استفاده از تسهیلات فاینانس خارجی ۵۰ میلیون یورو دیگر نیز برای بازسازی واصلاح شبکه تامین خواهد شد. 

2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی 44کیلومتر فاضلاب اصفهان 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به وجود 4 هزار کیلومتر شبکه فاضلاب شهری در استان اصفهان گفت: حدود 500 کیلومتر از این شبکه دارای عمر طولانی است که 200کیلومتر آن طی یک دهه گذشته بازسازی و اصلاح شده و برای بازسازی 300 کیلومتر باقی مانده از شبکه فرسوده فاضلاب استان به ۱۵ هزار میلیارد تومان (15 همت) اعتبار نیاز است. 

اکبریان با بیان اینکه 44 کیلومتر از شبکه فاضلاب شهری اصفهان از نظر فرسودگی در شرایط فوق بحرانی قرار دارد، گفت: برای بازسازی این 44 کیلومتر نیازمند۲ هزار میلیارد تومان (2 همت ) اعتبار مالی هستیم. اعتباری که تاکنون از طریق اعتبارت ماده 56 بخش های از آن تامین شده است. 

اجرای 60 درصد  از دستور کارهای قرارگاه رصد و پایش بحران کم آبی در تابستان 1403

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده برای مقابله با بحران کم آبی در تابستان گفت: از بهمن ماه سال گذشته با تشکیل "قرارگاه رصد و پایش بحران تابستان 1403" برنامه ریزی برای گذر از تابستان با کمترین میزان قطعی و افت فشار آب و تامین پایدار آب در شبکه در دستور کار قرار گرفت.

اکبریان ادامه داد: در مجموع 640 دستور کار برنامه ریزی با اعتبار 830 میلیارد تومان اعتبار خروجی این قرارگاه بود که تا کنون با تلاش همکاران در شرکت آبفا 60 درصد از دستور کارها عملیاتی شده و تاکنون شاهد کمترین افت فشار و قطعی آب در مناطق مشکل دار نسبت به سال گذشته هستیم.

 

 بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب فولادشهر با مشارکت ذوب آهن اصفهان 

به گزارش رخدادشهر، پیش از برگزاری نشست خبری اصحاب رسانه از تصفیه خانه فاضلاب فولاد شهر بازدید کردند. تصفیه خانه فاضلاب فولادشهر به عنوان یکی از قدیمی ترین تصفیه خانه های در استان اصفهان در 3 کیلومتری شرق فولاد شهر، در سال 1351 با یک مدوب 50 هزار نفری به روش برکه تثبیت راه اندازی شد و از سال 1397 با هدف توسعه این تصفیه خانه، راه اندازی مدول دوم آن با ظرفیت 100 هزار نفری به روش لجن فعال و لاگون های هوادی با حذف ازت و فسفر برای نخستین بار در کشور در دستور کار قرار گرفت.

بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب فولادشهر با مشارکت ذوب آهن اصفهان و تامین اعتبار 1000میلیارد ریالی توسط صنعت( شرکت ذوب آهن) آماده بهره برداری است. حجم وروری فاضلاب خام به این تصفیه خانه حدود 16 هزار و 800 متر مکعب و میزان پساب تولیدی حدود 200 لیتر در ثانیه است که در بخش صنعت مورد استفاده قرار می گیرد.

انتهای پیام/

 

دسته بندی: اقتصاد
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید