جمعه، 1 تیر 1403
رخدادشهر » شهری » برنامه ریزی شهرداری اصفهان برای دستیابی به 5 مگاوات انرژی تجدیدپذیر تا پایان امسال

برنامه ریزی شهرداری اصفهان برای دستیابی به 5 مگاوات انرژی تجدیدپذیر تا پایان امسال

کد خبر: 10804

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تاسیسات شهری شهرداری اصفهان گفت: در سال ۱۴۰۲ موفق به تولید ۲.۴ مگاوات انرژی تجدیدپذیر شدیم و قصد داریم تا پایان سال جاری این عدد را به پنج مگاوات برسانیم.

رخدادشهر: سیدمهدی حسینی با بیان اینکه شهرداری اصفهان به واسطه ارایه خدمات متنوع در سرتاسر شهر، یکی از مصرف‌کنندگان عمده انرژی در استان به شمار می‌رود، گفت: بر اساس آخرین ممیزی، میزان انرژی مصرفی در هر بخش از جمله روشنایی پارک‌ها، نورپردازی، ساختمان‌های اداری، سیستم‌های آبیاری و انتقال آب مصرف شهرداری مشخص و برنامه‌ریزی‌های لازم برای مصرف بهتر در هر بخش انجام شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان نزدیک به ۱۸۰۰ انشعاب برق دارد که از شبکه سراسری و کیفیت توزیع برق شهرستان اصفهان گرفته شده است، گفت: شهرداری سالانه نزدیک به ۹۰ هزار مگاوات ساعت مصرف برق دارد. بحث ناترازی انرژی که در پیک مصرف اتفاق می‌افتد، محدودیت تأمین انرژی برای بخش‌های مختلف را به همراه دارد و همین موضوع وظیفه شهرداری را سنگین می‌کند و موجب می‌شود به شبکه تولید و توزیع برق توسط این سازمان کمک شود.

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تاسیسات شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان به‌عنوان شهرداری پیشگام در کشور برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر برنامه دارد و در دوره فعلی نیز برنامه ۱۰ ساله‌ای تدوین شده است تا بتوانیم به میزان مصرف خود تولید انرژی داشته باشیم و برنامه شهر خورشیدی تحقق پیدا کند.

 به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان،وی تاکید کرد: برنامه تدوین شده در حال حاضر سومین سال خود را پشت سر می‌گذارد و هر سال میزان تولید انرژی تجدیدپذیر آن دو برابر می‌شود. به‌عنوان مثال، سال ۱۴۰۰ میزان تولید ۶۰۰ کیلووات بود که در سال ۱۴۰۱ به ۱.۲ مگاوات افزایش یافت. همچنین در سال ۱۴۰۲ موفق به تولید ۲.۴ مگاوات انرژی تجدیدپذیر شدیم و قصد داریم تا پایان سال جاری این عدد را به پنج مگاوات برسانیم.

به گفته وی، شهرداری اصفهان در حال حاضر موفق شده‌ است نزدیک به ۱۰ درصد از حجم انرژی مصرف شده را جبران و تولید کند.

انتهای پیام/

 

دسته بندی: شهری
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید