سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » کارگران بی‌مزد و مواجب در ایلام/ 4 ماه کارگری بدون هیچ حقی

کارگران بی‌مزد و مواجب در ایلام/ 4 ماه کارگری بدون هیچ حقی

کد خبر: 1079

کارگران پیمانکاری شهرداری ایلام از شرایط دشوار زندگی خود در نتیجه‌ عدم دریافت 4 ماه حقوق خبر دادند و گفتند: ما در انتظار پرداخت مطالبات معوقه مزدی خود هستیم و دیگر وعده‌های بی‌نتیجه مسؤولین را نمی‌پذیریم.

رخدادشهر: شرایط اقتصادی جامعه مردم باعث شده تا زندگی‌ها به سختی سپری شود و توانایی قدرت خرید به حداقل ممکن برسد.

 

کارگران شهرداری ایلام کار را بدون پرداخت دستمزد انجام می‌دهند، یک سازمان توانایی پرداخت حقوق نیروها را ندارد و باید یک نگاه درآمدزایی برای آن دستگاه ایجاد تا شاید مسائل مالی آن برطرف شود.

 

یکی از دستگاه‌هایی که همیشه با مشکلات مالی روبروست شهرداری‌ها هستند که در این میان قشری که بیشترین ضربه را می‌خورد کارگران بوده که بدون وقفه در حال تلاش برای ارائه خدمات هستند اما حقوق به موقع دریافت نمی‌کنند.

 

نیروهای شرکت پیمانکاری شهرداری ایلام چندین ماه است که بدون دریافت حقوق کار می‌کنند که جای سوال دارد چطور هزینه زندگی آنها تامین می‌شود؟ باید مسئولین شهرداری نسبت به پرداخت حقوق آنها اقدام تا گره‌ای از مشکلات اقتصادی و زندگی آنها رفع شود.

دستورها و وعده‌هایی که عملی نمی‌شوند

 یکی از کارگران به خبرنگار فارس گفت: مشکلات کارگران شهرداری تمام شدنی نیست چرا که هر روز با وعده‌های پوچ مسؤلان به پرداخت حقوق کارگران شهرداری روبرو می‌شویم اما در عمل هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد؛ بارها این قشر زحمتکش به اوضاع خراب اقتصادی و عدم پرداخت حقوق معترض بوده و سپس مسوولین با وعده‌های دروغین دستور پیگیری می‌دهند اما اقدامی انجام نمی‌شود.

 

وی افزود: اوضاع اقتصادی و مشکلات معیشتی فشار زیادی بر کارگران شهرداری وارد کرده و حتی چندین ماه از اجاره بهای منازل گذشته و باعث اعتراض مؤجر شده حال باید با این شرایط کارگران چه کار کنند؟ از مسئولان شهرداری خواستاریم نسبت به رفع مشکلات و پرداخت حقوق کارگران اقدام کنند.

 

چندین ماه است که بدون دریافتی خدمت می‌کنیم

 

یکی دیگر از کارگران شهرداری ایلام به خبرنگار فارس گفت: هر روز صبح تا شب برای رفاه و آسایش مردم در حال انجام وظیفه و خدمت رسانی هستیم که مبادا مسئله در حوزه خدمات شهری برای همشهریان ایجاد شود و پس با تمام توان در گرما و سرما پای کار خواهیم بود.

 

وی ادامه داد: اما این پای کار بودن برای ما مشکلات ایجاد کرده و ۴ ماه بدون هیچ دریافتی خدمت می‌کنیم و کسی درک نکرده که چه فشاری بر روی این قشر جامعه وارد شده اگر یک لحظه شهر به حال خود رها شود کسی توانایی زندگی و تحمل کردن در آنان ندارد؛ مسؤولان شهرداری، برای کارگران با این همه مشکلات مالی و اقتصادی که پشت آنها را خم کرده چاره‌ای بیاندیشند

 

مسوولین انتظار دارند تا خدمت بدون حقوق به بهترین شکل صورت بگیرد!

 

یکی دیگر از کارگران شهرداری به خبرنگار فارس گفت: از همین الان همه نیروهای خدمات شهری شهرداری ایلام برای ماه محرم آماده باش هستند و همه اذعان بر این دارند که باید خدمت به بهترین نحو ممکن صورت بگیرد ولی آیا مسئولین نمی‌دانند چندین ماه است که این قشرحقوق دریافت نکرده‌اند؟

 

وی یادآور شد: مسئولان شهرداری از ما توقع خدمت دارند این در حالی است که معتقدند نباید کارگران توقع پرداخت حقوق و معوقات قبلی را داشته باشند! برای انجام خدمت جزء نیروهای شهرداری هستیم ولی برای پرداخت حقوق به شهرداری ارتباطی ندارد!

 

پرداخت حقوق کارگران با شهرداری ارتباطی ندارد

 

سلطانی مدیر روابط عمومی شهرداری ایلام گفت: کارگران نیروهای شرکتی در اختیار پیمانکار هستند و حقوق آنها توسط شرکت پیمانکاری پرداخت خواهد شد و ارتباط مستقیم با شهرداری ندارند و طرف حساب شهرداری فقط مدیر شرکت پیمانکاری است.

 

وی افزود: شهرداری برای انجام یک پروژه با شرکت پیمانکار قرارداد می‌بندد و بعد از اتمام کار پول به حساب شرکت واریز می‌کند و نیروهای وابسته به شرکت حقوق‌شان از مجموعه مدیریت شرکت دریافت می‌کنند.

 

مشکل رفع می‌شود

 

مظفری مدیر روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: موضوع حقوق کارگران شهرداری ایلام از طریق معاون کار اداره کل در دست بررسی و اقدام است تا بتوان مشکل چندین ماه حقوق آنها برطرف شود.

 

امیدواریم هر چه سریعتر مسئولین استان و نمایندگان مردم در مجلس نسبت به رفع مشکل حقوق کارگران شهرداری اقدامات لازم را انجام دهند.

 

انتهای پیام/

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید