دوشنبه، 26 شهریور 1403
رخدادشهر » سیاست » ایجاد فضای رقابتی و تعاملی میان فن‌آفرینان از دستاوردهای جشنواره شیخ بهایی است

استاندار اصفهان در اختتامیه جشنواره شیخ بهایی:

ایجاد فضای رقابتی و تعاملی میان فن‌آفرینان از دستاوردهای جشنواره شیخ بهایی است

کد خبر: 10662

استاندار اصفهان گفت: مأموریتی که جشنواره شیخ بهایی به عنوان ریشه‌دارترین جشنواره در حوزه فن‌آفرینی دنبال می‌کند ایجاد فضای رقابتی و تعاملی میان فن‌آفرینان و جلب توجه استعدادها، مبتکران و پژوهشگران برای رقابت در این عرصه است.

رخدادشهر: سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان عصر امروز پنج‌شنبه در اختتامیه هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی ضمن قدردانی از همراهی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: امید می‌رود فرایند جشنواره بیش از پیش تسهیل شود و رو به جلو حرکت کنیم.
وی افزود: یکی از مؤلفه‌های ‌های اصلی که توان رقابت و در میدان ماندن و پیروزی را می‌تواند در عرصه‌های اقتصادی به همراه آورد، حضور در بخش‌های مرتبط با اقتصاد دانش‌بنیان است.

مرتضوی تشریح کرد: هر چه محصول از پیچیدگی فناورانه بیشتری برخوردار باشد، حضور ما در عرصه‌های رقابتی بلامنازع است و می‌توانیم نقش ویژه‌ای در ثبات اقتصادمان ترسیم کنیم.
استاندار اصفهان بیان کرد: مأموریتی که جشنواره شیخ بهایی به عنوان ریشه‌دارترین جشنواره در حوزه فن‌آفرینی دنبال می‌کند ایجاد فضای رقابتی و تعاملی میان فن‌آفرینان و جلب توجه استعدادها، مبتکران و پژوهشگران برای رقابت در این عرصه است.

وی تصریح کرد: اقتصاد آینده، اقتصادی مبتنی بر حرکت‌های با دانش و دانایی است و نمی‌توانیم بدون توجه به ضرورت‌هایی که امروز در دنیای اقتصاد وجود دارد و طبق مسیرهایی که در گذشته طی می‌شد به دنبال فعالیت اقتصادی باشیم.

مرتضوی خاطر نشان کرد: وجود بنگاه‌های اقتصادی متعدد و بنگاه‌های پهناوری که بستر فعالیت‌های کشاورزی و دامداری است و موقعیت‌های قابل توجهی فراهم کرده که با نگاه‌های عالمانه و دقیق پژوهشگران، ارتقا و بهره‌وری فناوری را در این حوزه‌ها به همراه داشته باشد.

وی یاد آور شد: اگر در چنین جشنواره‌هایی بخش‌های اقتصادی در زمینه‌های مختلف خصوصا ظرفیت‌های بزرگی که امکان پشتیبانی از فن‌آفرینان را دارند به صورت ویژه‌تر حضور پیدا کنند و سرمایه‌گذاران با پشتیبانی از نوآوران و فن‌آفرینان حرکاتشان را ضمانت کنند و ما مسئولان در حوزه‌های علمی، اقتصادی و فناوری به نحو ویژه‌تری نگاه‌ها را به سوی چنین جشنواره‌هایی از جمله چنین جشنواره‌های با سابقه و معتبری توجه کنیم، آینده از آن ما خواهد بود.

مرتضوی گفت: جشنواره‌ای که امروز اصفهان میزبان آن است مانند جشنواره مصطفی (ص)، کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای، نکست با همین نگاه در اصفهان دنبال شده است.

انتهای پیام/

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید