دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » اقتصادی » پذیرش تنها 270 هزار مسافر خارجی در فرودگاه اصفهان/ فعالیت 6 مسیر پرواز خارجی

مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان اعلام کرد 

پذیرش تنها 270 هزار مسافر خارجی در فرودگاه اصفهان/ فعالیت 6 مسیر پرواز خارجی

کد خبر: 10611

مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان ایجاد زیرساخت وخدمات فرودگاهی و ناوبری هوایی ایمن، کارآمد و اقتصادی را از وظایف دولت در حوزه هوانوردی عنوان کرد.

رخدادشهر: ابوذر ضیایی در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان یکی از 9 فرودگاه بین اللملی فعال در کشور است، گفت: فرودگاه شهید بهشتی دروازه طلایی برای توسعه صنعت، گردشگری، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل در استان و کشور است. 

ضیایی با اشاره به وجود 2 باند پرواز استاندار در فرودگاه بین اللملی شهید بهشتی اصفهان ادامه داد: موقعیت پارک استاندارد 20 فروند هواپیما در فرودگاه اصفهان فراهم شده است.

مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان با اشاره به تجهیزات و به روز رسانی ها انجام شده در فرودگاه گفت: در حال حاضر فرودگاه اصفهان مجهز به سیستم رادار، سیستم هواشناسی و تجهیزات امداد و نجات است که سبب افزایش ضریب ایمنی و استفاده بهتر از فضای موجود در فرودگاه شده است. 

ضیایی با اشاره به مزایای نصب سیستم هواشناسی(RVR) در فرودگاه بین المللی اصفهان اظهار داشت: با نصب این سیستم حداقل دید برای پرواز در باند فرودگاه اصفهان به 550 متر کاهش یافته که این موضوع با توجه به اقلیم منطقه و مه گرفتگی های متعدد سبب شده تا ایمنی پرواز در فرودگاه افزایش قابل توجهی داشته باشد.

مدیرکل فرودگاه های اصفهان با اشاره به ظرفیت پذیرش مسافر در ترمینال داخلی فرودگاه عنوان کرد: ترمینال داخلی فرودگاه اصفهان ظرفیت پذیرش 2 میلیون مسافر را دارد که سال گذشته بالغ بر 1 میلیون و 500 هزار نفر مسافر داخلی را پذیرش داشته است.

ضیایی با اشاره ظرفیت یک میلیون و 250 هزار نفری ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه بین اللملی اصفهان گفت: سال گذشته تنها حدود 270 هزار مسافر خارجی در این ترمینال پذیرش شده است.

ضیایی ادامه داد: در حال حاضر 18 مسیر پرواز داخلی و 6 مسیر پرواز خارجی به مقصد کشور های قطر، کویت، امارات متحده عربی، عراق، ترکیه و عمان از فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان انجام می شود.

به گزارش رخدادشهر، مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان گفت: امسال بالغ بر 7 هزار و 850 زائر حج تمتع از استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری در قالب 56 کاروان عازم سفر حج خواهند شد.

انتهای پیام/

 

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید