یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » سیاست » دولت برنامه‌ای برای واگذاری تعیین حقوق کارگران به مجلس ندارد

دولت برنامه‌ای برای واگذاری تعیین حقوق کارگران به مجلس ندارد

کد خبر: 10598

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره نظر وزیر کار درخصوص واگذاری مرجع تعیین حقوق کارگران به مجلس تصریح کرد: دولت هیچ تصمیمی در این زمینه نگرفته و به سه‌جانبه‌گرایی معتقد است. تضمین حقوق کارگر و کارفرما در گروی سه‌جانبه‌گرایی خواهد بود.

رخدادشهر: علی بهادری‌جهرمی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران طی سخنانی ضمن آرزوی شفا برای بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص به‌مناسبت فرا رسیدن روز جهانی این بیماران، به اقدامات دولت در این زمینه اشاره و بیان کرد: دولت صندوقی را برای حمایت و درمان بیماری‌های خاص تشکیل داد و سال اول دولت، 5 هزار میلیارد تومان تأمین منابع صورت گرفت و سال گذشته نیز 7 همت منابع تخصیص داده شد.

بیشتر بخوانیدافزایش حق مسکن کارگران منتفی شد؟
وی افزود: 234 قلم داروی خاص تحت پوشش بیمه هستند، 107 بیماری نادر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و کاشت حلزون شنوایی در این دولت رایگان شد. هم‌چنین برای ارتقای عملکرد در این حوزه‌ها، برنامه‌ریزی شده و عملیاتی خواهد شد.

سخنگوی دولت عنوان کرد: با توجه به آغاز دهه کرامت، رییس‌جمهور به استان قم سفر خواهند داشت و این پانزدهمین سفر استانی ایشان در دور دوم است.

بهادری‌جهرمی خاطرنشان کرد: دور دوم انتخابات در 15 استان برای تعیین تکلیف 45 کرسی مجلس برگزار خواهد شد و در 8 حوزه انتخابیه انتخابات تمام الکترونیک خواهند داشت. حدود 25 هزار دستگاه الکترونیکی توزیع شده تا در برگزاری شاهد سهولت رأی‌گیری باشیم. امیدواریم به صورت پرشور در این مرحله از انتخابات هم حضور یابند.

وی گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب از فردا تا 29 اردیبهشت‌ماه در مصلای تهران با حضور 2600 ناشر داخلی و 100 ناشر خارجی برپا خواهد بود. هم‌چنین بیش از 360 کتابفروشی هم به صورت مجازی در نمایشگاه فعال هستند. کشور یمن میهمان ویژه این نمایشگاه است.

سخنگوی دولت اظهار داشت: هم‌چنین از امروز تا 21 اردیبهشت‌ماه در پارک فناوری پردیس شاهد برگزاری نمایشگاه اینوتکس با حضور بیش از 400 شرکت دانش‌بنیان هستیم و پیش‌بینی می‌شود بیش از 100 هزار بازدیدکننده به این نمایشگاه بروند و بیش از 20 کشور جهان در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوالی درخصوص مصوبه کنترل و ساماندهی اجاره بهای مسکن و برنامه‌های دولت در این زمینه بیان کرد: این طرح با همکاری دولت به تدوین رسید و لایحه‌ی دولت با طرح مجلس تلفیق شد و از نمایندگان نیز قدردانی می‌کنیم که در پیشبرد تصویب این طرح همکاری داشتند. این طرح در حوزه بازار مسکن و اجاره بها کمک خواهد کرد و ضمانت اجراهای خوبی پیش‌بینی کرده و امکان نظارت موثر بر حوزه بنگاه‌های املاک و فعالان این حوزه را فراهم خواهد کرد. این مصوبه به‌زودی با قید فوریت از سوی رییس‌جمهور ابلاغ خواهد شد. سال گذشته تولید و عرضه مسکن افزایش داشت و نظارت بیشتری بر بنگاه‌های املاک صورت گرفت و طرح نهضت ملی مسکن رشد بهتری داشت، پیش‌بینی می‌کنیم امسال بتوانیم بازار اجاره بها را بهتر از قبل کنترل کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره نظر وزیر کار درخصوص واگذاری مرجع تعیین حقوق کارگران به مجلس تصریح کرد: دولت هیچ تصمیمی در این زمینه نگرفته و به سه‌جانبه‌گرایی معتقد است. تضمین حقوق کارگر و کارفرما در گروی سه‌جانبه‌گرایی خواهد بود. دولت در این موضوع لایحه‌ای ندارد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درخصوص برنامه دولت برای اصلاح نظام بانکی و رفع ناترازی‌ها عنوان کرد: این مسأله در اولویت‌های دولت قرار دارد؛ سال گذشته نسبت به سه موسسه اعتباری تصمیم‌گیری شد و منحل شدند. هم‌چنین برای 8 بانک ناترازی برنامه اسلامی پیش‌بینی شد و به صورت هفتگی و ماهیانه رصد می‌شود. اگر بانک‌های ناتراز طبق این برنامه حرکت نکنند، درباره آن‌ها تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوال دیگری شنیده شدن برخی زمزمه‌ها برای احیای برجام و شروع مذاکرات گفت: نگاه دولت در این زمینه روشن بوده و مسیر جدی خنثی‌سازی تحریم‌ها به پیش می‌رود و دنبال می‌کنیم. نسبت بهم مذاکرات نیز باید گفت که ما هیچوقت قطع‌کننده نبودیم و باید طرف‌های دیگر نگاه خود را با توجه به وقایع روز تغییر دهند.

وی در پاسخ به سوالی عنوان کرد: هم‌اکنون 2.5 میلیون مسکن در فرآیندهای مختلف ساخت قرار دارد؛ از میزان 240 هزار واحد مسکن مهر که از قبل باقی‌مانده بود، حدود 130 هزار واحد تحویل مردم شده است. این مسکن‌ها برای دولت بودجه ندارد و آورده‌ی اشخاص هم گرفته شده بوده و دولت باید برای آن منبع تخصیص دهد و بسازد که این کار را دنبال می‌کند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال تسنیم درخصوص تصمیم دولت برای تمدید طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی خاطرنشان کرد: این طرح با استقبال پرشور آحاد مردم و به ویژه در دهک‌های یک تا چهار استقبال 90 درصدی  و سایر دهک‌ها استقبال بیش از 70 درصدی داشتند. در این طرح منابع مالی مستقیماً در سفره مردم خرج می‌شود و به افزایش سلامت غذایی کمک می‌کند. برای استمرار آن باید دید منابع اعتباری در بودجه که هم‌اکنون در مجلس است، امکان تامین اعتبار دارد یا نه؛ اگر این امکان تأمین بشود دولت از ادامه این طرح استقبال می‌کند؛ دولت این طرح را از جمله طرح‌های موفق قلمداد می‌کند و هر زمان که بتواند آن را اجرا کند، این کار را انجام خواهد داد.

بهادری‌جهرمی درخصوص اقدامات ضدفساد نیز عنوان کرد: انضباط مالی دولت با حساب واحد خزانه و کاهش تعداد حساب‌های دستگاه‌ها و انتشار 3 هزار و 429 صورت مالی تمام شرکت‌های دولتی و حاکمیتی در 2 و سال نیم فعالیت دولت سیزدهم برای نخستین بار از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: افشای اطلاعات تسهیلات کلان، انتشار فهرست ابربدهکاران بانکی، حذف امضاهای طلایی و زمینه های سوء استفاده در صدور مجوزهای کسب و کار، ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان، پیشرفت 70 درصدی تهیه کارنامه بهره‌وری برای دستگاه‌های اداری هم از دیگر اقدامات در این رابطه است.

سخنگوی دولت درخصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل بین شهری خاطرنشان کرد: اولین و اصلی‌ترین اقدام در زمینه حمل و نقل بین شهری سفارش‌گذاری است که باید برای سفارش خرید اتوبوس‌ها از شرکت‌های داخلی که توانمندی ساخت اتوبوس را دارند، صورت گیرد. دولت حمایت از این شرکت‌های سازنده انجام داده است و تا زمان سفارش‌گذاری امکان واردات را به مجموعه‌هایی که متقاضی واردات بودند را نداده است تا امکان سفارش‌گذاری به میزان ظرفیت صورت گیرد.

بهادری‌جهرمی افزود: برای تامین مالی هم راهکارهایی پیش بینی شده است که بتوانند تسهیلات با سود کم‌تری را با همکاری وزارت راه و صندوق کار آفرینی امید صورت گرفته بتواند مهیا کند. هفته گذشته دولت مجوزی را برای واردات 2 هزار دستگاه اتوبوس زیر 5 سال کارکرد به وزارت راه و شهرسازی صادر کرد.

تسنیم نوشت، وی درباره هماهنگی میدان و دیپلماسی بعد از عملیات وعده صادق، عنوان کرد: بعد از عملیات موفق وعده صادق و هماهنگی مطلوبی که بین ارکان مختلف حاکمیت و میدان و دیپلماسی برای تنبیه رژیم صهیونیستی وجود داشت، واقعیت‌های منطقه و جهان عیان شد. امروز و پس از این عملیات غرورآفرین، فضاهای مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در سطح داخلی، منطقه‌ای و جهانی تغییر یافته و به گونه دیگری تحلیل می‌شود.

سخنگوی دولت اضافه کرد: در همین ایام ما سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا را داشتیم. تعاملات خارجی متعدد دیگری از جمله سفر وزیر اقتصاد به عربستان، برگزاری کمیسیون اقتصادی ایران و امارات و برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی مانند ایران اکسپو را نیز در این ایام شاهد بودیم.

انتهای پیام/

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید