شنبه، 15 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » محیط زیست » انتقاد سلاجقه از نحوه هزینه کرد عوارض آلایندگی‌ها

انتقاد سلاجقه از نحوه هزینه کرد عوارض آلایندگی‌ها

کد خبر: 10518

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ضمن انتقاد از نحوه هزینه کرد عوارض آلایندگی‌ها، گفت: بر اساس قانون عوارض آلایندگی باید در زمینه رفع آلودگی‌ها هزینه شود اما اینطور نیست.

رخدادشهر: علی سلاجقه روز سه شنبه در نشست هم اندیشی شورای عالی استان ها و سازمان حفاظت محیط‌زیست افزود: عوارض آلایندگی در واقع مالیاتی است که باید صرف آن عارضه‌ای شود که محیط‌زیست را تحت تاثیر قرار داده اما ظاهراً این گونه نیست ، عوارض گرفته می شود اما سوال این است که برای آن چه اتفاقی می افتد چون مشکل محیط زیستی از این راه حل نمی شود.

وی اظهارداشت: از ابتدای دولت سیزدهم درخواست کردیم تا ٢٠ درصد عوارض آلایندگی به صندوق ملی محیط زیست واریز شود تا برای رفع عوارض آلایندگی در زمینه های مختلف هزینه شود اما کار به جایی نرسید ، باید به این مسأله توجه بیشتری شود.

ایرنا نوشت، سلاجقه اظهارداشت: ٢ سال پیش عوارض آلایندگی یکی از استان ها ۵ هزار میلیارد تومان شد اما سوال این است که کجا هزینه شده است.

وی تاکید کرد: شورای عالی استان ها پتانسیل بالایی در زمینه حفظ محیط‌زیست دارند و اگر بتوانیم از ظرفیت های نهفته کشور در ابن زمینه استفاده کنیم دستاورد خوبی خواهد بود.

انتهای پیام/

دسته بندی: محیط زیست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید