شنبه، 15 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » سیاست » تأمین آب نخستین مطالبه مردم و علما/آلودگی هوا، پس از آب چالش دوم استان است

 استاندار اصفهان در دیدار با نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت:

تأمین آب نخستین مطالبه مردم و علما/آلودگی هوا، پس از آب چالش دوم استان است

کد خبر: 10516

استاندار اصفهان در دیدار با آیت الله مرتضی مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری برنامه ها و اقدامات مدیریت استان در حوزه‌های مختلف را تشریح کرد.

رخدادشهر: سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در این دیدار عنوان کرد: در دیدار با علما و بزرگان استان، همه بزرگواران مطالبه پروژه‌های تأمین آب را دارند و ما نیز بر این باور هستیم که تأمین آب استان اولویت نخست است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: البته سایر مشکلات استان را زمین نگذاشته‌ایم و در تلاش هستیم تا با نگاهی جامع زمینه‌های رفع چالش ها و توسعه همه‌جانبه استان اصفهان را رقم بزنیم.

برگزاری مستمر قرارگاه آب اصفهان

مرتضوی ضمن اشاره به تشکیل قرارگاه آب در استان، بیان کرد: بصورت هفتگی دو روز در هفته جلسات مستمر قرارگاه آب استان را تشکیل می‌دهیم و تأمین آب استان را در سطح ملی مکرراً پیگیری کرده‌ایم.

وی گفت: سالها است که آب‌هایی از استان خارج می‌شود اما آبی جایگزین آن نشده است از این رو تقویت آبخوان و حوضه آبریز را در دستور کار قرار داده‌ایم.

استاندار اصفهان اجرایی شدن پروژه‌های بلاتکلیف استان در حوزه تأمین آب را قدم بعدی مدیریت استان در تأمین آب دانست و اظهار کرد: در این بخش هم اینک اغلب پروژه های متوقف شده، فعال شده است.

وی با اشاره به خروج بیش از یک میلیارد متر مکعب آب از جنوب استان و لزوم بهره‌مندی از این آب بعنوان یک منبع درون استانی، گفت: مطالعات گسترده‌ای در این خصوص انجام شد و با تأیید ریاست جمهوری پروژه ای را برای بهره گیری از منابع درون استان شروع کردیم و در تلاش هستیم که تا پایان سال به نتیجه برسانیم.

استاندار اصفهان با اشاره به تأمین آب استان از دریای جنوب، گفت: قریب به دو دهه، بحث انتقال آب از دریای جنوب به استان اصفهان مطرح بود، از اواخر مردادماه ۱۴۰۱ مراحل اجرایی پروژه شروع و در سال نخست از فاصله یکهزار کیلومتری موفق شدیم ۵۰۰ کیلومتر از مسیر را اجرا کنیم.

مرتضوی گفت: در نظر داریم در سال جاری و سال آینده اجرای خط را به اتمام برسانیم و در مجموع طبق برنامه‌ریزی‌ها اجرای این پروژه در سه سال آینده به سرانجام خواهد رسید.

وی یادآور شد: این پروژه با بالاترین سرعت در حال اجرا است و در روند اجرا در کشور بی‌نظیر است.

وی با اشاره به مشکل آلودگی هوا بعنوان دومین چالش کلان استان، بیان کرد: انجام فیلتراسیون، استانداردسازی و جابه‌جایی برخی واحدهای صنعتی، گسترش حمل‌ونقل عمومی و استانداردسازی سوخت مصرفی خودروها از جمله اقداماتی است که در حوزه آلودگی هوا درحال انجام است.

 مرتضوی همچنین به دیدارهای مردمی، برگزاری سفرهای شهرستانی، برگزاری متفاوت شورای‌های اداری استان و حضور مستمر مدیران استان در مرکز سامد و پاسخگویی به مسائل مردم اشاره و اقدامات انجام شده را تشریح کرد.

تامین آب مطالبه مردمی است 

 آیت الله مرتضی مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در این دیدار عنوان کرد: خدمات انجام شده در استان اصفهان مشهود است و امیدواریم این اقدامات مورد عنایت حضرت ولیعصر (عج) نیز قرار بگیرد.

وی ادامه داد: ضروری است مردم نیز از اقدامات انجام شده مطلع شوند و در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند. آیت الله مقتدایی در خصوص تأمین آب استان، گفت: این مورد مکرراً توسط مردم مطالبه می‌شود و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مشخص و کاربردی این مسئله اساسی استان به بهترین نحو به ثمر برسد.

وی همچنین از دیدارهای بدون واسطه استاندار اصفهان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان با آحاد مردم در جریان سفرهای شهرستانی و تلاش جهت رفع مسائل مردم تقدیر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/



دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید