جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » ۱۳۱ میلیون مترمکعب آب وارد سدهای هرمزگان شد

۱۳۱ میلیون مترمکعب آب وارد سدهای هرمزگان شد

کد خبر: 10503

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: بر اثر بارندگی‌های اخیر و جاری شدن روان آب‌ها در حوضه‌های آبریز، در مجموع ۱۳۱ میلیون متر مکعب آب وارد مخازن چهار سد این استان شد.

رخدادشهر: جمشید عیدانی افزود: در بارندگی های اخیر سد جگین ۱۱۳ میلیون مترمکعب، شمیل و نیان ۹ میلیون مترمکعب، استقلاب میناب پنج میلیون مترمکعب و سرنی میناب نیز چهار میلیون مترمکعب آبگیری شد و حجم کلی آبگیری سدهای استان درحال حاضر به ۱۳۱ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی با بیان اینکه باتوجه به بارندگی‌های اخیر که از میزان و شدت قابل ملاحظه‌ای برخوردار بودند، بیان کرد: آورده سدهای هرمزگان در حال افزایش است و براساس آخرین آمارها، سد جگین با حجم مخزن ۲۱۴ میلیون مترمکعب به مرحله سرریز رسیده است.

سد درکاه بشاگرد نیز ۳۰۰ هزار مترمکعب آبگیری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان در خصوص اقدامات انجام شده این شرکت برای جلوگیری از بروز خسارات احتمالی در شرایط شدت بارندگی‌ها، اظهار کرد: پیرو پیش‌بینی‌های بارندگی که توسط سازمان هواشناسی اعلام شده بود، اقدامات لازم برای مدیریت سیلاب احتمالی انجام و بر همین اساس دریچه تحتانی سد جگین هرمزگان نیز پیرو مصوبات جلسه مدیریت بحران شرکت، باز شد تا با تخلیه بخشی از آب ذخیره شده پشت سد آمادگی لازم برای مدیریت سیلاب فراهم شود.

افزایش ۴۲ درصدی بارندگی‌های هرمزگان در سال آبی جاری

ایرنا نوشت، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۱۳۶.۳ میلی متر بارندگی در استان ثبت شده که از افزایش ۴۲ درصدی برخوردار بوده است.

عیدانی ادامه داد: بیشترین میزان بارش هرمزگان در ایستگاه سران ۹۵ میلی‌متر، خرگوشی ۹۳.۵ میلی‌متر، گوهران ۹۱.۵ میلی‌متر و شیبکوه ۹۰ میلی متر به ثبت رسیده است.

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید