سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » بارندگی ۱۲۰ میلیمتری در سیستان و بلوچستان؛ انسداد راه ارتباطی ۳۵ روستا

بارندگی ۱۲۰ میلیمتری در سیستان و بلوچستان؛ انسداد راه ارتباطی ۳۵ روستا

کد خبر: 10483

  مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: امروز سه شنبه در ۱۹ شهرستان استان بارندگی داشتیم که بیشترین آن با ۱۲۰ میلیمتر مربوط به شهرستان زرآباد است.

رخدادشهر: مجید محبی افزود: پیرو هشدار سطح قرمز هواشناسی از صبح امروز شاهد بارش باران در ۱۹ شهرستان استان هستیم که براثر این بارندگی ها ۶ مسیر فرعیفنوج- کتیج، قصرقند- نیکشهر، شاهان- زرآباد، بمپور - دلگان و بمپور- بهشت آباد در جنوب استان مسدود شده است.

وی ادامه داد: همچنین براثر طغیان رودخانه کاجو در جنوب این استان راه ارتباطی ۳۵ روستای شهرستان قصرقند نیز مسدود شده است.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با بارش های رگباری در استان به ویژه مناطق جنوبی استان مدارس ۹ شهرستان غیرحضوری شد.

محبی ادامه داد: با توجه به تداوم بارندگی‌ها تا فردا چهارشنبه به فرمانداران و ستاد بحران شهرستانی اختیار داده شده است مدارس را بنا به شرایط جوی حاکم در منطقه غیر حضوری کنند.

وی گفت: تاکنون خسارت جانی و حادثه ای ناشی از بارندگی و بروز طغیان رودخانه های محلی گزارش نشده است.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: نظر به اهمیت موضوع به همراه استاندار موضوعات این حوزه به صورت میدانی در حال رصد است.

وی ادامه داد: در مجموع در چند روز اخیر به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی علاوه بر برگزاری جلسات استانی و شهرستانی ستاد بحران در سیستان و بلوچستان به تمام دستگاه‌های خدمات رسان ابلاغ شده است در آماده باش کامل باشند.

محبی گفت: بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، جاری شدن روان‌آبها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر از اثرات احتمالی این سامانه است.

وی تصریح کرد: تمامی نیروهای ‌امدادی و خدمات‌رسان در مسیرهای ارتباطی منطقه سیستان آماده‌باش ‌هستند تا در صورت نیاز اقدام به کمک‌رسانی به شهروندان کنند. ‌

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان توصیه کرد: دامداران از چرای دام در ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی و دریایی پرهیز و افراد از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه در زمان بارندگی خودداری کنند.

ایرنا نوشت، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور بالاترین سطح هشدار هواشناسی جوی در استان تشدیدفعالیت سامانه بارشی اظهار کرد: از عصر سه شنبه تا عصر چهارشنبه (۲۸ تا ۲۹ فروردین) برای مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان رگبار فوق سنگین باران و تگرگ، وزش تند باد شدید با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت و توفانی شدن دریا و افزایش ارتفاع موج تا حدود ۲ تا ۲.۵ متر پیش بینی می‌شود.

محسن حیدری بیان کرد: برای شهرستان‌های زرآباد، فنوج، کنارک، لاشار، قصرقند، چابهار، دشتیاری، نیکشهر، دلگان، جنوب ایرانشهر، بمپور، راسک، سرباز، سیب سوران، مهرستان، سراوان، گلشن و جنوب خاش رگبار سنگین باران و تگرگ در مدت زمان کوتاه، رعد برق شدید، وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید