سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » اقتصادی » کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تقاضای میوه نوروزی

کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تقاضای میوه نوروزی

کد خبر: 10440

  رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور بر تاثیر تقارن نوروز با ماه رمضان در کاهش تقاضای میوه تایید کرد و از کاهش 10 تا 15 درصدی تقاضا خبر داد.

رخدادشهر: ایوب فصاحتتاثیر تقارن نوروز با ماه رمضان را بر کاهش تقاضای میوه تایید کرد و از کاهش 10 تا 15 درصدی تقاضا خبر داد.  

وی خاطرنشان کرد: آنچه بیش از هر چیز به تنظیم بازار میوه شب عید گذشته انجامید حذف واسطه‌ها بود و همین امر به تعدیل قیمت‌ها انجامید.

فصاحت درباره مازاد میوه و احتمال انبار شدن آن گفت: مازاد در پرتقال وجود دارد زیرا تولید پرتقال در سال 1402 بالا بود اما در مورد سیب حتی اگر مازاد اتفاق بیفتد امکان صادرات آن به مقاصدی همچون هند، روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود دارد.

اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا شرحی از وضعیت بازار میوه در شب عید گذشته ارائه کرد و گفت: آنچه بیش از هر چیز بازار میوه شب عید گذشته را از خود متاثر کرد همزمانی آن با ماه رمضان و کاهش مصرف میوه بود و برآورد می‌شود این کاهش تقاضا تا حدود 35 درصد پیش رفته باشد.

ایلنا نوشت، وی افزود: به طور معمول در ماه‌هایی همچون رمضان، محرم و صفر کاهش برگزاری مراسم‌ها تقاضا برای میوه را پایین می‌آورد.

کارگر همچنین گفت: مازاد در بازار میوه شب عید می‌تواند به جذب شدن این محصولات به مقاصد صادراتی بینجامد؛ با این حال تا اواخر اردیبهشت که میوه‌های بهاری در بازار عرضه شود تقاضا برای سیب و پرتقال همچنان برقرار است اما پس از آن دیگر تقاضایی برای این میوه‌ها وجود ندارد.

 
انتهای پیام/

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید