دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » افزایش ۴.۵ درصدی مصدومان حوادث جاده‌ای نسبت به سال گذشته

افزایش ۴.۵ درصدی مصدومان حوادث جاده‌ای نسبت به سال گذشته

کد خبر: 10395

جمعیت هلال احمر در دومین بیانیه خود اعلام کرد که در مدت ۶ روز از اجرای طرح نوروزی هلال‌احمر( ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا امروز اول فروردین)، تعداد مصدومان حوادث جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۵ درصد رشد یافته است.

رخدادشهر: به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، در متن دومین اطلاعیه ستاد ملی خدمات یکپارچه هلال‌احمر در طرح نوروزی ۱۴۰۳ آمده است: در این 6 روز، ۸۳۸ مورد عملیات و خدمات امدادی برای کمک به هموطنان در حوادث مختلف انجام شده که ۴۰۷ مورد آن مربوط به تصادفات جاده‌ای بوده است.

در این بیانیه آمده است: با توجه به اینکه در حوادث جاده‌ای در ۸۵ عملیات فنی، مسافران محبوس در خودروهای تصادفی با تلاش امدادگران رهاسازی شدند، این میزان رهاسازی، نشانه و شاخص شدت حوادث ترافیکی در محورهای برون شهری است و به نوعی آمار و اطلاعات منتشر شده نشان از رشد ۴.۵ درصدی مصدومان نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد که یکی از دلایل آن، بارندگی‌های اخیر و لغزندگی جاده‌ها و عدم آشنایی مسافران با نحوه صحیح رانندگی در چنین شرایطی در محورهای برون شهری است.

در ادامه بیانیه جمعیت هلال احمر آمده است: با تلاش امدادگران از ۶ روز گذشته تا امروز به ۳ هزار و ۳۷۸ نفر امدادرسانی و ۲۴۳ نفر در راه‌مانده، اسکان اضطراری داده شدند. همچنین ۳۲۴ مورد انتقال مصدومان به مراکز درمانی و انتقال ۱۶۴ نفر نیز به مناطق امن، توسط امدادگران جمعیت هلال‌احمر انجام شده است. همچنین در این مدت ۲۷۱ هزار و ۶۲ نفر از خدمات بشردوستانه اعضای سازمان جوانان هلال‌احمر شامل خدمات پست‌های ایمنی و سلامت نوروزی، فضای دوستدار کودک، تیم‌های سحاب (سامانه حرکت های امدادی و بشردوستانه) و آموزش‌های امدادی این جمعیت بهره‌مند شده‌اند.

بر اساس این بیانیه در این‌مدت با اجرای طرح‌های درمانی و دارویی، ۲۹ هزار و ۹۶۳ نفر به داروخانه‌های هلال‌احمر در سراسر کشور مراجعه کرده‌اند. همچنین ۲۵ هزار و ۶۸۴ نفر از خدمات درمانی، توانبخشی و واکسیناسیون حجاج بهره‌مند شده‌اند. در مجموع در ۶ روز ابتدایی آغاز طرح خدمات یکپارچه نوروزی هلال‌احمر، با مشارکت و تلاش ۷۶ هزار و ۶۴۴ نفر- روز امدادگر، جوان و داوطلب و فعالیت چهار هزار و ۲۵۸ پایگاه و مرکز به ۴۱۱ هزار و ۲۸۱ نفر، خدمات لازم ارائه شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: امدادگران جمعیت هلال‌احمر همچنان در پنج استان پربارش ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و خورستان در آماده باش برای خدمت‌رسانی به متاثران احتمالی هستند. ندای امداد هلال احمر با شماره تلفن ۱۱۲ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی و امداد و نجات افراد حادثه دیده در سراسر کشور است.

انتهای پیام/

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید