دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » آماده‌باش کامل هلال احمر در مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان

آماده‌باش کامل هلال احمر در مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان

کد خبر: 10380

  رییس جمعیت هلال احمر از آماده‌باش کامل جمعیت هلال احمر در مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

رخدادشهر: پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر گفت: به دنبال شرایط جوی که ما در بسیاری از استان‌های کشور داریم جمعیت هلال احمر به طور کامل به صورت آماده‌باش است، خصوصاً در استان سیستان و بلوچستان.

وی افزود: طی تماس تلفنی که دیروز با معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار گرفته شد، در خصوص امداد رسانی به مناطق مکران و شهرستان دشتیاری که همکاران در آنجا حضور دارند صحبت شد.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: امروز نیز پیگیر موارد استان سیستان و بلوچستان بودند، دستور دادیم تا بالگردهایمان حتماً به محل اعزام شوند.

کولیوند گفت: بابک محمودی، رئیس سازمان امداد نجات نیز به منطقه اعزام خواهد شد. ما به همه اعضای جمعیت هلال احمر و امدادگران و داوطلبانمان فراخوان دادیم تا به یاری برسند. چرا که برخی از روستاها در محاصره آب هستند و نیاز به امداد رسانی دارند.

وی افزود: به پیشنهاد نماینده مردم چابهار، چند خدمت رسانی دیگر نیز درخواست شد و گفته شد تا عزیزان آنها را نیز به قید فوریت انجام بدهند تا پایداری شرایط حتماً رئیس سازمان امداد و نجات ما در منطقه دشتیاری، منطقه مکران و چابهار حضور خواهند داشت.

معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار نیز در ادامه گفت: ضمن عرض تشکر از جمعیت هلال احمر که همواره در خدمت رسانی به مردم پیشی می‌گیرند، متأسفانه شرایط جوی استان سیستان بلوچستان لحظه به لحظه در منطقه وخیم‌تر می‌شود، عمده معابر به شدت دچار آب گرفتی هستند و مسدوداند، دسترسی‌ها قطع شده است، خصوصاً در بخش تلنگ، پیرسهراب، بخش باهوکلات، بخش مرکزی دشتیاری و شهرستان‌های کنارک، زرآباد، نیکشهر و نقاط دیگر قصرقند.

وی افزود: امیدواریم ستاد بحران مدیریت کشور نیز به یاری مردم در این استان برسد، چرا که شرایط بسیار ناپایداری است، اما خوشبختانه حضور جمعیت هلال احمر باعث تسلی خاطر مردم است.

مهر نوشت، سعیدی بیان کرد: بنا به برخی از آمارها متأسفانه میزان حجم آب از طوفان گونو نیز بیشتر است و اگر ورود جدی و فوری نشود مسلماً آسیب‌های جبران ناپذیری خواهد داشت.

نماینده مردم چابهار ادامه داد: مخصوصاً در حوزه بالگرد به شدت دچار چالش هستیم و انتظار داریم عزیزان در ارتش و سپاه نیز همراه جمعیت هلال احمر نسبت به امدادرسانی به مردم اقدام کنند.

انتهای پیام/

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید