شنبه، 8 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » فرهنگ و هنر » ژانر کمدی، صنعت سینمای ایران را زنده نگه داشته است

رئیس سازمان سینمایی کشور: 

ژانر کمدی، صنعت سینمای ایران را زنده نگه داشته است

کد خبر: 10274

 رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: در تاریخ سینما به جز دهه ۶۰ پرفروش‌ترین فیلم‌ها، فیلم کمدی بوده که صنعت سینمای ایران را زنده نگه داشته است و در دیگر کشورها نیز ژانر کمدی مورد استقبال مردم قرار دارد.

رخدادشهر:محمد خزاعی در نشست با سینماگران استان قزوین که امروز پنجم دی ماه در سالن حافظ سینما بهمن برگزار شد، اظهار کرد: قزوین نسبت به بسیاری از استان‌های دیگر شرایط بهتری در عرصه فیلم‌سازی دارد چراکه قزوین شهری با نخبگانی در عرصه فیلم کوتاه و مستند است که این هنرمندان در بسیاری از جشنواره‌ها خوش درخشیده‌اند. 

وی در ادامه بیان کرد: دغدغه شما از جمله کار، اشتغال، معیشت، امکانات، توسعه و تجهیزات، مشابه دغدغه خانواده سینماگران در تمامی استان‌هاست البته که در شهرستان‌ها حداقل دغدغه‌ها مطالبه می‌شود. 

خزاعی تصریح کرد: زمانی که این سمت را تحویل گرفتم سینما شرایط خوبی نداشت چراکه به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود و سرمایه‌گذارها حاضر به سرمایه‌گذاری نبودند و با این تحلیل‌ها همه معتقد بودند سینمای ایران ورشکسته خواهد شد. 

وی عنوان کرد: همانطور که یک مدیر وظیفه دارد باید شرایط ورشکستگی و تعطیلی را دوباره احیا می‌کردیم بنابراین تلاش کردیم سینما را احیا کنیم که خوشبختانه هم‌اکنون شاهد توسعه و رونق فروش در صنعت سینما هستیم و با برنامه‌ریزی توانستیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم و تعداد فیلم‌های تولید شده نسبت به ۲۰ سال اخیر افزایش یافته است. 

این مسئول خاطرنشان کرد: در اولین قدم احیای اقتصاد سینمای ایران مهم‌ترین موضوع بود که این اتفاق رقم خورد و سینماها توانستند بدهی‌هایشان را پرداخت کنند و کسانی که قصد داشتند سینما را تعطیل کنند سرمایه‌گذار جدید پیدا کردند. 

وی تصریح کرد: در تاریخ سینما به جز دهه ۶۰ پرفروش‌ترین فیلم‌ها، فیلم کمدی بوده که صنعت سینمای ایران را زنده نگه داشته است و در دیگر کشورها نیز ژانر کمدی مورد استقبال مردم قرار دارد. 

خزاعی بیان کرد: این موضوع باید مورد بررسی قرار بگیرد که چرا امروز در سینما قصه‌گویی و قهرمان‌پروری به حاشیه رانده شده و سینما به سمت سینمای جشنواره‌ای و اروپای شرقی سوق داده شده است. 

رئیس سازمان سینمایی کشور عنوان کرد: در فیلمسازی باید به برخی مؤلفه‌ها توجه کرد تا استقبال از آن فیلم صورت گیرد چراکه مردم دوست ندارند ۲ ساعت وقتشان را در سالنی بگذرانند، فیلمی ببینند که هیچ نتیجه‌ای ندارد. مردم به دنبال ایده، فکر نو، قصه و روایت صحیح و همزادپنداری با شخصیت‌های فیلم هستند. 

وی عنوان کرد: یکی از افتخارات ما این است که تلاش کرده‌ایم توجه به شئونات اخلاقی و خانواده در سینما رعایت شده تا مردم بتوانند با خانواده فیلم‌های استاندارد بر روی پرده‌های سینما ببینید. 

این مسئول خاطرنشان کرد: زمانی که منصوب شدم ۵۷۰ سالن سینما در کشور داشتیم که خوشبختانه ظرف ۲ سال جاری ۲۵۰ سالن جدید افتتاح کردیم و تا پایان دولت فعلی نیز به طور کلی ۱۰۰۰ سالن در کشور وجود خواهد داشت. 

برخی از استان‌ها همچنان سالن سینما ندارند 

وی تصریح کرد: در خصوص موضوع سینما ما در بین کشورهای اسلامی رتبه اول هستیم اما زیرساخت‌ها همچنان ضعیف است چراکه شهرهایی با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت وجود دارند که فاقد سالن سینما هستند. 

رئیس سازمان سینمایی کشور عنوان کرد: زمانی توسعه اتفاق می‌افتد که زمینه افزایش تولیدات سینمایی نیز فراهم شود؛ سینما یک فضای اجتماعی جدید است و می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پر کردن اوقات فراغت مؤثر باشد. 

وی خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد بودجه سینمای جوان به استان‌ها و ۳۰ درصد به تهران اختصاص داده می‌شود؛ تجهیز تمام دفاتر سینمای جوان احصا شده است و در این دوره نیز اتفاق خواهد افتاد. 

این مسئول ادامه داد: تاکنون ۱۰۰۰ کارگردان فیلم اولی در کشور درخواست ساخت فیلم داده‌اند که در سال گذشته ۸۰ نفر و در سال جاری ۲۰ نفر مجوز دریافت کردند. نکته دیگر اینکه مشکلات آیین‌نامه مجوز تهیه‌کنندگی را حل کرده‌ایم تا در استان‌ها مجوز تهیه‌کنندگی استانی دریافت شود. 

وی عنوان کرد: برای احیای سینمای استانی که معتقدم سینمای بومی و هویت ملی ماست شرایطی را فراهم کردیم که تهیه‌کننده بتواند کار کند و این نگاه درستی است تا صنعت سینما در استان‌ها شکل گیرد. 

ایسنا نوشت،خزاعی گفت: برای استان‌ها برنامه‌ریزی مستقلی انجام داده‌ایم چراکه در شهرستان‌ها گوهرهای بسیاری وجود دارد که هیچ‌گاه‌ توجه جدی به آنان نشده است؛ بسته احیای سینمای استانی نیز آماده شده است.

رئیس سازمان سینمایی در پایان بیان کرد: مجموع بودجه سینمای کشور ۴۰۰ میلیارد تومان است که ۲۰۰ میلیارد تومان آن برای هزینه‌های جاری و ۱۰۰ میلیارد آن برای فارابی است و مابقی آن باید در سایر حوزه‌ها هزینه شود که ما با این شرایط سخت در حال مدیریت سینمای ایران هستیم. 

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
سینما, ژانر کمدی سینما
دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید