شنبه، 8 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » فرهنگ و هنر » جزییات بسته تشویقی برای ثبت کانال‌های بالای ۵ هزار دنبال‌کننده

جزییات بسته تشویقی برای ثبت کانال‌های بالای ۵ هزار دنبال‌کننده

کد خبر: 10261

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیحاتی را درخصوص ثبت‌ رسمی انسان رسانه‌ها و کانال‌های بالای ۵ هزار دنبال کننده ارائه داد.

رخدادشهر: محمدمهدی اسماعیلی درباره اعلام اینکه پلتفرم‌ها و انسان‌رسانه‌ها و کانال‌های بالای ۵ هزار نفر باید ثبت رسمی شوند، گفت: این قانون مصوب ۱۳۹۵ است که کانال‌ها و انسان‌رسانه‌های بالای ۵ هزار نفر دنبال‌کننده، ثبت شوند. این امر چند امتیاز دارد، نخست این‌که فضای رسانه‌ای را منضبط می‌کند انسان رسانه‌ها و کانال‌های بالای ۵ هزار نفر دنبال‌کننده می‌آیند مجوز می‌گیرند. اصلاً هم  فرآیندش طولانی نیست فوری و آنی است و فقط ثبت مشخصات می‌شود. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مثلا بنده یک سکویی در یک شبکه پیام‌رسان دارم. یک مطلبی علیه کسی می‌نویسم زمانی که شخص می‌خواهد پیگیری کند، این ساز و کار باید در وزارت‌خانه متبوع یک جایی داشته باشد که پیگیری‌ها جواب دهد؛ ما دنبال یک چنین سازوکاری هستیم.

وی درباره این‌که از گذشته هم قوانینی بوده است اگر فردی در فضای مجازی علیه کسی نوشت پیگیری قانونی صورت گیرد، این ثبتی که از سوی شما عنوان می‌شود برای انسان رسانه‌ها و صاحبان کانال‌های ۵ هزار نفر چه مزیتی دارد، عنوان کرد:ما دنبال این هستیم خدمات عمومی که برای خبرنگاران رسانه‌های عادی می‌دهیم را به انسان‌رسانه و صاحبان کانال‌های دارای ۵ هزار دنبال‌کننده تسری دهیم. من گفته‌ام همه افرادی که ثبت‌نام می‌کنند اگر بیمه نیستند، بیمه شوند. تسهیلات نگرفته‌اند، تسهیلات بگیرند. ما همه امتیازاتی که به همکاران رسانه‌ای خودمان به صورت عادی  در فضای خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری و روزنامه‌ها می‌دهیم عین آن‌ها را به انسان‌رسانه‌ها تسری  می‌دهیم.

ایلنا نوشت، اسماعیلی گفت: انسان رسانه‌ها هم از تسهیلات بهره‌مند می‌شوند. آن‌ها هم بیمه می‌شوند، اگر مسکن و سایر تسهیلات را به رسانه‌ها بدهیم به انسان‌رسانه‌ها هم می‌دهیم و یک بسته کامل رل بدون این‌که تمایزی قائل شویم با همه امتیازات به انسان‌رسانه‌ها هم تسری می‌دهیم. 

وی درباره این‌که آیا در این طرح پیام رسان‌های خارجی و داخلی باهم تفاوت دارند، گفت: پیام رسان‌های خارجی و داخلی هیچ فرقی باهم ندارد، ممکن است فرد در سکوی خارجی هم باشد، هر شهروند ایرانی که سکو داشته باشد اگر ثبت کند ما آن امتیازات را به وی می‌دهیم.

 
انتهای پیام/

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید