دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استفاده حداکثری از مشارکت‌های مردمی در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تاکید کرد

استفاده حداکثری از مشارکت‌های مردمی در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر

کد خبر: 10244

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در نشست کمیته تخصصی مشارکت های مردمی گفت: نگاه ما به این کمیته بعنوان ستاد پشتیبانی از مبارزه با اعتیاد و موادمخدر است، هدف این است که از ظرفیت‌های مردمی در این حوزه نیز غفلت  نشود.

رخدادشهر: محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در نشست جلسه کمیته تخصصی مشارکت‌های مردمی استان با تمرکز بر سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه پیشگیری و مقابله با موادمخدر و اعتیاد، با اشاره به اینکه بیماری ایدز یکی از عارضه‌های نزدیک به اعتیاد است، گفت: باتوجه به اهمیت این موضوع، پیشگیری از این بیماری مترادف با پیشگیری از اعتیاد قرار بگیرد و اقدامات در این حوزه با جدیت دنبال شود.

وی ادامه داد: همچنین تأکید می‌شود کمپ‌های ماده ۱۶ مبارزه با مواد مخدر و زندان‌ها نیز در حوزه تشخیص این بیماری، به صورت صد درصد غربالگری انجام دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بیان کرد: اداره کل بهزیستی استان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز به صورت نوبه‌ای از کمپ‌های ماده ۱۵ مبارزه با موادمخدر بازدید کنند و بر امورات مرتبط نظارت عمومی داشته باشد. 

وی متذکر شد: فهرستی از توانمندی سازمان‌های مردم نهاد استان که در حوزه پیشگیری و مقابله با اعتیاد و موادمخدر فعال هستند احصاء و نیازمندی‌های این سمن‌های در حوزه‌های مختلف برآورده شود‌.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ضمن اشاره به اقدامات بسیج در حوزه پیشگیری از موادمخدر و اعتیاد، گفت: طبق گزارش ارائه شده سه هزار کارگاه در حوزه پیشگیری از موادمخدر توسط بسیج انجام شده است که جای قدردانی دارد.

جان‌نثاری افزود: بایستی پشتیبانی لازم از مجموعه بسیج انجام شود تا با سهولت بیشتری امورات این حوزه را پیش ببرند.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهیدان حوزه پیشگیری از قاچاق موادمخدر و اعتیاد، گفت: شورای اطلاع رسانی استان بایستی در خصوص اقدامات جدی دولت و نظام جمهوری اسلامی در پیشگیری و مقابله با موادمخدر و اعتیاد برنامه و در این خصوص با رسانه‌های استان تعامل و همفکری لازم را داشته باشند.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: همچنین انتظار می‌رود برخورد با قاچاقچیان با مواد مخدر همانند سال‌های اخیر با جدیت دنبال شود.

وی ضمن تأکید بر مشارکت مردم در حوزه پیشگیری از مواد‌مخدر، اظهار کرد: نگاه ما به این کمیته بعنوان ستاد پشتیبانی از مبارزه با اعتیاد و موادمخدر است، هدف این است که از ظرفیت‌های مردمی در این حوزه نیز غفلت  نشود.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ درصد ساخت و ساز مدارس استان را خیرین انجام می‌دهند و این نشان دهنده حضور پویای مردم در امورات است، که البته در حوزه مبارزه با موادمخدر نیز همین رویکرد وجود دارد و وظیفه ما استفاده از ظرفیت‌های مردمی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: در هر جلسه از سازمان‌های مردم نهاد موفق نیز دعوت شود تا از تجربیات این سمن‌ها بتوانیم استفاده کنیم و در راستای کاهش چالش‌ها تسهیل‌گری داشته باشیم.

انتهای پیام/

دسته بندی: ---
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید