دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » تحریم سطح دسترسی بیماران هموفیلی به دارو را کاهش داده است

رییس کانون هموفیلی ایران:

تحریم سطح دسترسی بیماران هموفیلی به دارو را کاهش داده است

کد خبر: 10240

  رییس کانون هموفیلی ایران گفت: تحریم‌های ظالمانه باعث شده که بازده زمانی دسترسی به موقع بیماران هموفیلی به دارو رعایت نشود و آنان با مشکلات زیادی مواجه شوند.

رخدادشهر: نازنین فرزادی فر با بیان اینکه دپوی انبار داروی بیماران هموفیلی در کشور وجود ندارد، افزود: به دلیل این تحریم ها، داروهای این بیماران به موقع در دسترس نیست و سه تا ۶ ماه در تامین آنها عقب هستیم.

وی تاکید کرد: داروهای هموفیلی حداکثر تا ۶ روز در انبار می ماند و این یک فاجعه بوده، زیرا در طی این مدت فقط می توان این داروها را برای بیماران کمی مصرف کرد.

وی اظهارداشت: حدود سه ماه است که یکی از داروهای ضروری هموفیلی ها را نداریم و از داروهای جایگزین مانند فاکتور هشت استفاده می شود.

فرزادی فر با بیان اینکه فاصله زمانی دسترسی بیمار به دارو در کشور عایت نمی شود، گفت: حدود ۹ ماه است که داروی مکمل برای جلوگیری از خونریزی برای بیماران هموفیلی در کشور تولید نمی شود.

وی تصریح کرد: به همین دلیل فاصله عمیقی میان حوزه سلامت و بیماران است و دوره درمان بیماران هموفیلی با مشکل مواجه می شوند.

ایرنا نوشت، بیماری هموفیلی از بیماری‌های ارثی است که در افراد ایجاد خونریزی می‌کند یا منجر به تداوم بیشتر خونریزی افراد مبتلا می‌شود و درمان‌های لازم برای متوقف کردن خونریزی در این بیماران، به نوع هموفیلی فرد بستگی دارد.

حدود ۱۲ هزار نفر در ایران به بیماری هموفیلی مبتلا بوده و در استان‌های تهران، خراسان رضوی و فارس بیشتر از سایر مناطق کشور شیوع دارد.

انتهای پیام/

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید