جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » سیاست » رئیس‌جمهور: دانشجویان باید نسبت به اصلاح امور حساس باشند/ دانشگاه اتاق فکر دولت است

در مراسم روز دانشجو؛

رئیس‌جمهور: دانشجویان باید نسبت به اصلاح امور حساس باشند/ دانشگاه اتاق فکر دولت است

کد خبر: 10218

رئیس جمهور گفت: دانشجو در جایگاه روشنفکری باید ببیند، قبل از اینکه دیگران ببینند و شرایط جامعه را خوب درک کند و در زمان لازم مطالبه‌گری و حق‌خواهی کند و نسبت به اصلاح امور حساس باشد.

رخدادشهر: مراسم بزرگداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو امروز با حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

دانشجو باید نسبت به اصلاح امور حساس باشد

وی با تاکید بر اینکه دانشجو فقط در روز دانشجو نباید مورد توجه قرار بگیرد، در طول سال باید مورد توجه باشد،گفت:دانشجویان قشری پیشتاز هستند که جامعه و نیاز آن را می‌شناسند و برای رفع نیاز جامعه آماده هستند.دانشجو در جایگاه روشنفکری باید ببیند، قبل از اینکه دیگران ببینند و شرایط جامعه را خوب درک کند و در زمان لازم مطالبه‌گری و حق‌خواهی کند و نسبت به اصلاح امور حساس باشد.

قدرت علمی پیشران پیشرفت و توسعه در کشور است

ایرنا نوشت، رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه دانشگاه مرکز علم، دانش و تولید علم است، دانشگاه به کشور قدرت می‌بخشد،گفت:نیروهای آموزش دیده و دانشمند و نخبه و کسانی که هم تخصص دارند و هم تعهد می‌توانند در عرصه‌های مختلف تحول آفرین باشند.قدرت علمی پیشران پیشرفت و توسعه در کشور است.

وی ادامه داد:توانمندی کشور با علم و دانش و فناوری دارای اهمیت است.آینده ایران و ایران آینده را علم و دانش و تخصص همراه با تعهد رقم می‌زند و دانشگاه متکلف این مسئولیت مهم است.دانشگاه تحول آفرین است. به جد معتقدیم دانشگاه اتاق فکر و اندیشه ورزی دولت است.

جنبش دانشجویی، جنبش ضد استبداد و ضد استعمار است‌ 

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه دانشگاه می‌تواند تحول آفرین باشد، اظهار داشت: دانشگاه می‌تواند در کنار مسئله شناسی برای حل مشکلات کمک کند.دانشگاه کانون فضیلت خواهی، اخلاق، ادب و کرامت انسانی و توجه به دیگران و خداخواهی و توجه به اجرای قانون و عدالت است و می‌تواند در این عرصه نقش آفرین باشد.جنبش دانشجویی، جنبش ضد استبداد و ضد استعمار است‌. دانشجوی سیاسی و فعال و جریان جنبش دانشجویی، می‌تواند ضد استبداد داخلی و استعمار خارجی باشد.

ادامه دارد 

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید