شنبه، 15 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » تاکید وزیر کشور بر مناسب‌سازی معابر در شهرها

تاکید وزیر کشور بر مناسب‌سازی معابر در شهرها

کد خبر: 10204

وزیر کشور گفت: باید مناسب سازی در حوزه شهرها اتفاق بیفتد تا معلولان به راحتی در شهر تردد داشته باشند.

رخدادشهر: احمد وحیدی در مراسم گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت گفت: این جلسه چند مشخصه دارد؛ اول اینکه محل بروز احساسات و عواطف مهمی است که برای یک جامعه مهم است. یک جامعه بدون عاطفه و احساس و خالی از عشق جامعه نیست. جامعه زمانی جامعه است که محبت ها و همبستگی ها شکل بگیرد و اخوت ها و برادری ها و همدلی ها و همراهی ها اتفاق بیفتد. این جامعه، جامعه است، در  غیر این صورت یک سری افراد هستند که در کنار هم زندگی می کنند.

وی ادامه داد: یکی از فرصت‌های مربوط به کم توانان عزیز ما القای این احساس در جامعه برای همبستگی بیشتر است. همانطور که شنیده اید در هر آسیبی و تهدیدی فرصتی نفهته است یکی از فرصت‌های جامعه معلولان این است که جامعه را با رشته های ارزشی محبت آمیز پیوند دهد.

وزیر کشور گفت: نکته دوم این است که ما در این جلسه به توانمندی‌های انسان، باور داشته باشیم. عزیزانی که در یک بعد ممکن است ضعف داشته باشند، اما در ابعاد دیگر این ضعف، جبران شده است یعنی در حوزه دیگری این انسان‌ها آنچنان قوی هستند که این ضعف را جبران می‌کنند. همه انسانها از جمله کسانی که یک ضعف جسمی دارند بسیار توانمند هستند و ظرفیت‌های بزرگی در آن‌ها نهفته است.

وحیدی خاطرنشان کرد: همدیگر را دیدن و آشنا شدن با پیشرفت‌هایی که افراد کم توان دارند بسیار مهم است. این مسئله هم در ابعاد فردی و هم در ابعاد اجتماعی است. عزیز کم توان ما برای اینکه به قله‌های پیشرفت برسد باید اول خودش باور داشته باشد و از درون خودش این پیشرفت را بخواهد تا بتواند این اتفاق بیفتد. مسئله دوم جامعه است جامعه دو بخش دارد. خانواده به عنوان یک جامعه کوچک و هم جامعه به عنوان یک بخش بزرگ. در خانواده این بحث بسیار مهم است پدر و مادرها باید باور کنند فرزندانشان می‌توانند. وقتی فرد انگیزه‌مند باشد باور خانواده نیز بسیار مهم است.

وی ادامه داد: بخش دوم جامعه یعنی جامعه عمومی که در این جامعه عمومی مدارس نقش مهمی دارند و مدرسه باید بتواند به بازشناسی این ظرفیت‌ها توسط افراد کمک کند تا این ظرفیت را بارور کنند. در جامعه نیز همه باید بدانند که وجود عزیزان کم توان جسمی به هیچ وجه نباید به عنوان موضوعی قلمداد شود که این افراد از جامعه و فعالیت‌های اجتماعی فاصله داشته باشند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: مسئله سوم مسئله علم و دانش است کمبودهایی به لحاظ جسمی ممکن است فردی داشته باشد بخشی از این کمبودها با پیشرفت علم جبران می شود. اینکه ما روی این حوزه عمیقا کار کنیم بسیار مهم است هم برای اینکه ظرفیت دانشی ما رشد کند و هم به این افراد کمک می کند تا کمبودهایشان جبران شود. شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه بیش از پیش ایفای نقش کنند و ما نیز حمایت می کنیم.

ایلنا نوشت، وی با اشاره وظایف حکمرانی گفت: باید مناسب سازی در حوزه شهرها اتفاق بیفتد تا معلولان به راحتی در شهر تردد داشته باشند. پردیس‌های مختلفی پیش بینی شده و در برخی استان‌ها شروع شده است مشاورانی برای حوزه توانبخشی برای همه مدیران استانی پیش بینی شده است. بخشی نیز حوزه توانمندسازی است که اقدامات خوبی در این زمینه شکل گرفته و این توانمندسازی می تواند به رشد علنی و اجتماعی کمک کند.

وزیر کشور گفت: ما مسئولیت حکومتی داریم و دولت در این زمینه مصمم است. یک حوزه به عموم جامعه مربوط است که باید فرهنگ سازی شود اگرچه جامعه ما یک جامعه فرهنگی، اخلاقی و عاطفی است. حوزه دیگر آموزشی است و باید در حوزه تکنولوژی نیز این حوزه را تقویت کنیم.

 
انتهای پیام/

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید