شنبه، 8 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » سیاست » آبرسانی به نیمی از مردم چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم محقق شد

رییس جمهور: 

آبرسانی به نیمی از مردم چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم محقق شد

کد خبر: 10174

رییس‌ جمهور در سفر به چهارمحال و بختیاری گفت: تامین آب نیمی از جمعیت استان با طرح‌ها و اقدامات ۲ سال اخیر محقق شد و از این بابت از مسوولان تقدیر می‌شود.

رخدادشهر: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در بدو ورود به چهارمحال و بختیاری در فرودگاه بین‌المللی شهرکرد با اشاره به هدف خود از سفر به این استان اظهار داشت: توفیقی است برای بنده و همکارانم که در شهرکرد و استان چهارمحال و بختیاری که جلوه‌ کار، تلاش و مردمانی بسیار خونگرم و وفادار است، حضور پیدا کنم.

وی ادامه داد: مردم این استان چه لُرها(بختیاری‌ها) و چه تُرک‌ها و فارس‌های استان همه مردمانی پُرتلاش، باصفا و باوفا به انقلاب اسلامی هستند.

رییس‌ جمهور همچنین به ۲ هزار و ۵۰۰ شهید، هفت هزار جانباز و خانواده معظم ایثارگر این استان نیز ادای احترام کرد.

آیت‌الله رئیسی به مُصوبات سفر اول خود به این استان اشاره کرد و گفت: در سفر اول مُصوباتی داشتیم که باید اجرایی می‌شد و با تلاش استاندار و مدیران پُرتلاش، این کارها روی زمین نماند و شاهد اجرای طرح‌ها و مُصوبات دور اول سفر هستیم که از جلوه‌های مهم کار در این استان، آبرسانی است.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری دارای استعدادهای طبیعی و فرهنگی بسیاری است، تصریح کرد: این استان هم از نعمت زمین حاصلخیز برخوردار است و هم آب فراوان، مراتع و معادن قابل توجهی دارد که باید خوب بهره‌برداری شود تا مشکلات استان برطرف شود.

رییس‌ جمهور کشورمان افزود: با طرح‌های اجرا شده نیمی از مسائل آبرسانی استان حل می‌شود و این گامی است که در این ۲ سال برداشته شده است که از این تلاش‌ها تقدیر می‌کنم و البته طرح‌های قابل توجه دیگری نیز در دست اقدام است.

آیت‌الله رئیسی یادآور شد: امید می‌رود در استانی که از استعدادهای نهفته برخوردار است شاهد محرومیت، مشکلات ، بیکاری و رنج های مردم نباشیم.

وی اظهار داشت: از نماینده ولی‌فقیه در استان، مسوولان عالی، نیروهای مسلح و نمایندگان که تلاش می‌کنند برای رفع محرومیت استان نیز قدردانی می‌شود و در این سفر می‌کوشیم پیگیر مصولات اول سفر باشیم و اتفاقات خوبی رقم بخورد که هم رضای خدا را در برداشته باشد و هم اعتماد مردم را افزون کند.

ایرنا نوشت،  آیین استقبال از آیت‌الله رئیسی از ساعت ۹ و سی دقیقه امروز از «چهارراه فردوسی» شهرکرد با حضور گسترده آحاد مختلف مردم آغاز و به مُصلای امام خمینی(ره) این شهر ختم می‌شود.

رییس‌ جمهور تا ساعاتی دیگر در این مُصلا در جمع مردم استان چهارمحال و بختیاری سخنرانی می‌کند.

دیدار با سران طوایف، دیدار با اقشار، نشست با مسوولان آب و فاضلاب و بنیاد نُخبگان، حضور در شورای اداری و نشست مطبوعاتی از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه آیت‌الله رئیسی به استان چهارمحال و بختیاری است.

مقرر است در سفر یک روزه رئیس‌ جمهور به این استان ۳۰ طرح عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و علمی بهره‌‎برداری ‌شود.

بهره‌برداری از ۵۰ کیلومتر بزرگراه، افتتاح چهار هزار واحد مسکن شهری و روستایی در قالب طرح نهضت ملی، آغاز عملیات اجرایی ۱۲ هزار واحد مسکونی و واگذاری ۴۰۰ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و آماده‌سازی ۲۰۰ هکتار زمین، افتتاح طرح توسعه چادر مشکی حجاب در شهرکرد، توسعه صنایع فولاد، بهره‌برداری از ۲ هزار هکتار آبیاری نوین، ۶ طرح آبرسانی به زمین‌های کشاورزی و تعریض و ایمن‌سازی ۳۰۰ کیلومتر جاده ارتباطی در زمره برنامه‌های سفر رئیس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری است. همچنین افتتاح ساختمان پارک علم و فناوری و بهره‌برداری از ۱۱۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری شهری و ۴۳۰ کیلومتر فیبرنوری روستایی، از جمله این طرح‌ها به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید