دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جهت بهبود شرایط تولید ضروری است

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان:

مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جهت بهبود شرایط تولید ضروری است

کد خبر: 10171

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: یکی از مشکلات جدی پرونده های مربوط به قاچاق کالا و ارز عدم دسترسی به متهمان و توقیف اموال آن ها در مرحله اجرای احکام است که به همین دلیل باید در مراحل اولیه تشکیل پرونده به گونه ای عمل شود که در اجرای احکام دچار مشکل نشویم.

رخدادشهر: سیدمحمد موسویان دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در جلسه کارگروه نظارت بر اجرای احکام پرونده های قاچاق کالا و ارز گفت: اجرای احکام مهمترین مرحله دادرسی بوده و اثر گذاری احکام قضایی در این مرحله نمایان می شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات جدی پرونده های مربوط به قاچاق کالا و ارز عدم دسترسی به متهمان و توقیف اموال آن ها در مرحله اجرای احکام است که به همین دلیل باید در مراحل اولیه تشکیل پرونده به گونه ای عمل شود که در اجرای احکام دچار مشکل نشویم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصل پیشگیری را در مبارزه با قاچاق کالا و ارز مهم بر شمرد و افزود: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز اجرای قاطعانه احکام قضایی بسیار راهگشا است و باید به گونه ای برنامه ریزی شود که هزینه جرم قاچاق برای قاچاقچیان افزایش یابد .

این مقام قضایی استان گفت: معمولاً قاچاقچیان کالا و ارز به صورت هماهنگ فعالیت دارند و اعضای این کمیته نیز باید با هماهنگی و استفاده از تمام ظرفیت های قانونی در جهت مبارزه و مقابله همه جانبه با قاچاق بسیج شوند.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در پایان بیان کرد: رویکرد مقابله باید در جهت حمایت از تولید داخل و رفع موانع آن باشد و دستگاه های متولی از تمام ظرفیت های موجود در راستای اجرای احکام پرونده های مربوط به مبارزه با قاچاق استفاده کنند و عزم دستگاه قضایی در این خصوص جدی است.

انتهای پیام/

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید