یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » اقتصادی » کاهش جوجه‌ریزی صحت ندارد/ مشکلی در تامین مرغ نداریم

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

کاهش جوجه‌ریزی صحت ندارد/ مشکلی در تامین مرغ نداریم

کد خبر: 10166

  معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: موضوع کاهش جوجه‌ریزی صحت ندارد و جوجه‌ریزی به اندازه کافی انجام شده و مشکلی بابت تامین مرغ نداریم.

رخدادشهر: محمدابراهیم حسن‌نژاد در هشتمین نمایشگاه خوراک دام و طیور و آبزیان با اشاره به اهمیت تغذیه در صنعت دام و طیور گفت: تغذیه در دام و دامپروری موضوع مهمی است که حتی بنا به نظر دانشمندان بر ژنتیک نیز اثر می‌گذارد.

وی ادامه داد: امروزه پرداختن به تولید محصولات کشاورزی خصوصا خوراک دام به جهت اینکه در منطقه خشک و نیمه خشک هستیم از اهمیت به خصوصی برخوردار است. 

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به وضعیت تولید مرغ در کشور اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم به اندازه نیاز کشور مرغ تولید کنیم، باید ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی داشته باشیم چون روند استفاده از گوشت سفید به شدت رو به رشد است و مردم تمایل بیشتری به استفاده از مرغ و تخم مرغ دارند.

ایسنا نوشت، وی اضافه کرد: برای تولید ۱۳۰ میلیون جوجه باید مراکز مرغ مادری را تقویت کنیم و به اندازه کافی مرغ مادر داشته باشیم تا بتوانیم مرغ گوشتی تولید کنیم. متاسفانه در این بخش نواقصی وجود دارد و در بخش مرغ اجداد نیز شرایط  به همین صورت است، اما این نواقص برطرف شده و میانگین ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است.

حسن نژاد تصریح کرد: موضوع کاهش جوجه‌ریزی که برای برخی نمایندگان پیامک شده بود صحت ندارد. جوجه‌ریزی به اندازه کافی انجام شده و مشکلی از بابت تامین مرغ نداریم.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
جوجه ریزی, جهاد کشاورزی
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید