دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » سیاست » تدوین و ابلاغ طرح جامع آموزش انتخابات با ۱۰ نوع برنامه

دبیر کمیته آموزش و پژوهش ستاد انتخابات کشور اعلام کرد

تدوین و ابلاغ طرح جامع آموزش انتخابات با ۱۰ نوع برنامه

کد خبر: 10157

معاون آموزش و دبیر کمیته آموزش و پژوهش ستاد انتخابات کشور گفت: طرح جامع آموزش انتخابات تدوین و ابلاغ شده و ۱۰ نوع برنامه مختلف در این طرح پیش بینی شده است.

رخدادشهر: علیرضا براتی معاون آموزش و دبیر کمیته آموزش و پژوهش ستاد انتخابات کشور، دوشنبه بیست‌و‌دوم آبان‌ماه در «کارگاه آموزشی انتخابات بخشداران استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد» که به میزبانی اصفهان در حال برگزاری است، گفت: مسئولیت بخشداران در کشورداری بسیار خطیر و کلیدی است، از این رو ضروری است دانش خود را متناسب با پیشرفت های علم و فناوری به روز کنند. وی با بیان اینکه امسال یک هشتم شعب اخذ رای کشور می تواند الکترونیکی باشد، افزود: تاکنون همه فرآیندهای انتخابات امسال الکترونیکی بوده و در این زمینه بخشداران باید پیشرو باشند.

معاون آموزش و دبیر کمیته آموزش و پژوهش ستاد انتخابات کشور افزود: همه بخشداران باید به قوانین انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی و آیین نامه هایی که به زودی ابلاغ و به صورت کتابچه در اختیار مجریان قرار می گیرد، اشراف کامل داشته باشند.

وی به اهمیت ارتقاء دانش علمی و توانمند سازی همه مدیران، کارکنان ستاد انتخابات، استانداری ها، فرمانداری ها و بخشداری ها اشاره و بیان کرد: ۸۰ هزار ساعت آموزش تخصصی برای کارکنان و مدیران وزارت کشور و ۴۰ هزار ساعت برای اعضای ستاد انتخابات در استان ها در نیمه نخست امسال برگزار شده است. براتی افزود: رقابت، مشارکت، امنیت و سلامت به عنوان چهار راهبُرد اساسی برای دست اندرکاران انتخابات از سوی رهبری تعیین شده و همه باید بر این مدار حرکت کنیم. معاون آموزش و دبیر کمیته آموزش و پژوهش ستاد انتخابات کشور افزود: به همین منظور کمیته آموزش و پژوهش در ستاد انتخابات کشور شکل گرفته و آموزش عوامل اجرایی انتخابات و تربیت مدرس انتخابات را تدوین کرده است. براتی ادامه داد: این دوره آموزشی برای پنجمین گروه از بخشداران کشور به میزبانی اصفهان اکنون در حال برگزاری است و آموزش به فرمانداران و معاونان سیاسی نیز بزودی آغاز خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری امسال برای نخستین بار در دولت سیزدهم توسط مدیران برگزار می شود، از این رو نیازمند عزم همگانی و آموزش های کاربردی برای برگزاری شایسته و سالم این رویداد سیاسی هستیم. معاون آموزش مرکز و دبیر کمیته آموزش و پژوهش ستاد انتخابات کشور ادامه داد: بر اساس تکلیف محوله، طرح جامع آموزش انتخابات تدوین و ابلاغ شده و ۱۰ نوع برنامه مختلف در این طرح پیش بینی شده است.

براتی گفت: کلیپ های آموزشی نیز برای مواقعی که اتفاقات پیش بینی نشده در فرآیندهای مختلف برگزاری انتخابات پیش می آید تهیه شده است که در اختیار بخشداران و مدیران قرار می گیرد. وی افزود: آزمون برخط در سامانه جام پس از پایان دوره های آموزشی نیز با هدف تثبیت یادگیری ها برگزار خواهد شد. گفتنی است: کارگاه آموزشی انتخابات بخشداران استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد به میزبانی اصفهان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید