شنبه، 15 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » سیاست » درخواست کنکوری رئیس کمیسیون آموزش مجلس از وزیر آموزش و پرورش

درخواست کنکوری رئیس کمیسیون آموزش مجلس از وزیر آموزش و پرورش

کد خبر: 10148

 رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش، خواستار برگزاری ۳ تا ۴ آزمون ترمیم معدل برای داوطلبان آزمون سراسری شد.

رخدادشهر: علیرضا منادی سفیدان در نامه‌اش به رضامراد صحرایی با تأکید بر اینکه اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنوان «سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی» تغییرات قابل توجهی در نحوه سنجش و پذیرش دانشگاه‌ها ایجاد کرده، نوشت: شرایط جدیدی در فرآیند جذب دانشجو به وجود آمد با عنایت به جدید بودن این شیوه، لازم است دقت بیشتری در تمامی مراحل آن صورت پذیرفته تا بهترین نتیجه حاصل شود و از آسیب‌ها و کاستی‌های آن تا حد ممکن ممانعت به عمل آید.

وی یکی از موارد برداشتی از مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی را موضوع اجازه ترمیم معدل صرفاً برای یک‌بار عنوان کرد و خواستار فرصت بیشتری به داوطلبان آزمون سراسری برای ترمیم معدل شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اجازه شرکت در چند کنکور را به داوطلبان داده و حتی کنکور دو بار در سال برگزار می‌شود، در نامه خود نوشته است: محدود کردن ترمیم معدل به یک‌بار در سال مغایر هدف اصلی این مصوبه در خصوص کاهش استرس دانش آموزان و داوطلبان است.

ایرنا نوشت، منادی سفیدان مدعی شده است که در مصاحبه دبیر وقت شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از جلسه تصویب نحوه برگزاری کنکور در این شورا با خبرنگار صداوسیما، وی اعلام کرده داوطلبان می‌توانند تا ۱۰ بار نیز ترمیم معدل کنند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تصمیم وزارت آموزش و پرورش مبنی بر محدودیت ترمیم معدل صرفاً برای یک‌بار، بعد از برگزاری امتحانات نهایی سال ١٤٠٢ که در عمل موجب شده بسیاری از داوطلبان کنکور فرصت ترمیم معدل بعدی را از دست بدهند، از وزیر آموزش و پرورش خواست تا برای جلوگیری از تضییع حقوق داوطلبان و ایجاد فرصت رشد و کاهش فشار روانی بر آنها، فرصت ترمیم معدل به تعداد حداقل ۳ یا ۴ بار افزایش یابد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
کنکور, مجلس
دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید