دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » کمبود ۱۰۰ میلیون متر مکعبی آب در سیستان / کیفیت آب نگران کننده است

کمبود ۱۰۰ میلیون متر مکعبی آب در سیستان / کیفیت آب نگران کننده است

کد خبر: 10135

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند ، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی پروژه بعدی برای تامین آب استان سیستان و بلوچستان را انتقال آب از دریای عمان عنوان کرد و گفت: اقدامات مربوط به آن انجام شده و از چند محور عملیات لوله‌گذاری مسیر انجام می‌شود، امیدواریم تا ۵ سال آینده کمبود آب حوزه سیستان و بلوچستان را مرتفع کند.

رخدادشهر: محمد سرگزی درباره اوضاع تامین آب در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اکنون منابع چاه‌نیمه‌ها که مهمترین منبع تامین آب در سطح استان بوده بواسطه عدم ورودی از سمت هیرمند در حال اتمام است و باتوجه به مدیریت و قطعی‌های چندگانه از حجم مرده مخزن هم استفاده می‌شود.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر پروژه تامین آب شرب از آبخوان شیله و دشت هامون در دستور کار است، افزود: باتوجه به اینکه شبکه انتقال و برق انجام شده، با استقرار آب‌شیرین‌کن بخشی از آب حوزه سیستان تامین می‌شود، بنا بود تا پایان ماه این پروژه تکمیل شود اما چند ماهی عقب است، بنابراین می‌طلبد که وزارت نیرو سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهد که پروژه نهایی شود.

عضو هیات نمایندگان استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: مهمترین پروژه تامین آب بخش سیستان؛ پروژه انتقال آب از تهلاب است که ۱۰ میلیارد متر مکعب موجودی دارد و برای اتمام پروژه ۳ هزار میلیارد تومان از بودجه مورد نیاز از محل اعتبارت وزارت نیرو و ردیف اختصاصی تامین می‌شود، همچنین مقام معظم رهبری موافقت کردند که ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی برای انتقال آب برداشت شود.

وی تاکید کرد: وزارت نیرو باید پروژه انتقال آب از تهلاب را طی ۲۴ ماه آینده تکمیل و نسبت به آبرسانی به حوزه سیستان اقدام کند.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی پروژه بعدی برای تامین آب استان سیستان و بلوچستان را انتقال آب از دریای عمان عنوان کرد و گفت: اقدامات مربوط به آن انجام شده و از چند محور عملیات لوله‌گذاری مسیر انجام می‌شود، امیدواریم تا ۵ سال آینده کمبود آب حوزه سیستان و بلوچستان را مرتفع کند، اما آنچه شایان ذکر است اینکه باید دستگاه‌های متولی مثل سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو نسبت به تامین اعتبار و اجرا هماهنگی‌های لازم را انجام دهند تا سریع‌تر این پروژه‌ها را عملیاتی و اجرایی کنند.

ایلنا نوشت، وی رقم کمبود آب شمال استان (منطقه سیستان) را  ۱۰۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد.

سرگزی درباره کیفیت آب نیز بیان داشت: اکنون با توجه به افزایش EC آب کیفیت کاهش یافته و مردم دائم گلایه دارند، همچنین صف‌های خرید آب از آب شیرین‌کن‌ها در شمال استان افزایش پیدا کرده و این نگران‌کننده است، امیدواری مردم این است که پروژه انتقال آب از شیله و دشت هامون عملیاتی شود که این نگرانی‌ها کمتر شود.

 
انتهای پیام/

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید