دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » سیاست » ایستادگی و مبارزه با استعمار و استکبار منشاء اعتقادی دارد

معاون هماهنگ کننده ارتش:

ایستادگی و مبارزه با استعمار و استکبار منشاء اعتقادی دارد

کد خبر: 10134

 معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی گفت: ما همچنان برای مبارزه با استعمار و استکبار جهانی ایستادگی خواهیم کرد، زیرا این مبارزه منشاء اعتقادی دارد.

رخدادشهر: امیر دریادار حبیب الله سیاری در مراسم ویژه یوم الله ۱۳ آبان در میدان امام(ره) اصفهان ،به تشریح جزئیات شکل‌گیری مبارزه با استکبار از دوران گذشته تاریخ رژیم شاهنشاهی پرداخت و با اشاره به قانون مصونیت قضایی اتباع آمریکا گفت: امام خمینی(ره) قانون کاپیتولاسیون را در تضاد شان ملت ایران می‌دانستند و نسبت به حق ملت ایران در سراسر کشور آگاهی می‌دادند که همین امر موجب تبعیدایشان در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ شد.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: واقعه ۱۳ آبان سال ۵۷ و شلیک نیروهای نظامی شاهنشاهی به دانشجویان و دانش‌آموزان از بیرون دانشگاه تهران و کشتار ۵۶ دانشجو و دانش‌آموز و مجروح شدن تعدادی دیگر بخشی دیگر از جنایات مقابله با استکبار بوده است.

وی در ادامه با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط پیروان خط امام(ره) به عنوان انقلاب دوم ، گفت: ما در انقلاب نخست با عوامل استکبار و در انقلاب دوم مستقیم با استکبار جهانی درگیر بودیم، زیرا آن محل سفارتخانه آمریکا نبود بلکه جاسوسخانه بود.

امیر سیاری یادآور شد: متاسفانه گزارش لحظه به لحظه بر علیه منافع ملی از طریق این محل سفارتخانه مخابره می‌شد و برای همین تصرف آن «تسخیر لانه جاسوسی آمریکا» نام گرفت.

وی با اشاره به دیگر توطئه آمریکا در ایران و واقع طوفان شن در طبس و رخ دادن معجزه الهی گفت:به واسطه جنایات مختلف آمریکا است که امام خمینی(ره) آن را شیطان بزرگ خطاب کرده و روز ۱۳ آبان را روز ملی استکبار جهانی نامیده‌اند.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: استکبار دشمن ماست زیرا برای ما منفعتی ندارد و ما باید برای حفظ و حراست از اعتقاداتمان روحیه استکبار ستیزی را در خود حفظ نماییم؛ خودبزرگ‌بینی، زیاده خواهی، سلطه‌جویی، بهره‌کشی از انسان‌ها و استثمار و استعمار از معانی و مفهوم استکبار است.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ویژگی‌های استکبار تصریح کرد: استعمارگران در کشورهای جهان منافعی را برای خود تعریف می‌کنند که حق ملت‌های دیگر است و با حضور فیزیکی به دنبال منفعت‌جویی هستند و انسان‌ها را می‌کشند تا این منافع نامشروع خود دست پیدا کنند و برای خود منافع نامشروع به دنبال این هستند که بر همه ملت‌ها تسلط و هژمونی داشته باشند و راه‌های استراتژیک جهان را در اختیار و بر جهان حاکمیت داشته باشند.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حضور پر شور مردم اصفهان در میدان امام(ره) بیان داشت: حرکت شما ملت ایران در این میدان نشان داد روحیه استکبار ستیزی در ایران وجود دارد و شعار ما همیشه «هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ» است.

وی در بخشی از صحبت‌های خود ۱۳آبان را روز ملی مبارزه با استکبار جهانی عنوان کرد و گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی ، "آنچه مشکلات کشور را حل خواهد کرد، روحیه و تفکر انقلابی در نسل جوان به معنی توکل به خدا، اعتماد به درون، شجاعت، اقدام و عمل به توصیه امام(ره)، ابتکارورزی و امیدواری به آینده است".

امیر سیاری بیان داشت: در سراسر ایران، همت و غیرت و روحیه استکبار ستیزی بر اساس منشاء اعتقادی وجود دارد زیرا ملت ایران؛ ملت بزرگ و با هویت، مسلمان و از همه مهمتر دارای نقشه راه است .

وی اضافه کرد:شما مردم اصفهان با بیش از ۲۳ هزار شهید در دوران هشت سال دفاع مقدس و پنج هزار و ۵۰۰ شهید دانش‌آموز برای حفظ تمامیت ارضی ایران و مبارزه با استعمار و استکبار نباید اجازه دهید خون این افراد پایمال شود.

امیر سیاری گفت: توجه به اینکه نیروی کیفی مهمترین سرمایه هر کشور است و شما جوانان و دانش‌آموزان سرمایه این کشور هستید که با دانش و مهارت و بصیرت و روحیه انقلابی خود باید آینده این کشور را تامین کنید.

وی بیان داشت: آینده ،هدایت و کنترل کشور از آن شما خواهد بود لذا توصیه می‌کنم حتما به توانمندی علمی خود افزوده و قله علمی و افزایش مهارت بصیرت و دشمن شناسی پرداخته و سابقه تاریخی استکبار را بررسی و به اهداف انقلاب و بیانیه گام دوم توجه داشته باشید.

ایرنا نوشت، یادآور شد: امروز شاهد مبارزه شجاعانه و خردمندانه و با دانش مقاومت فلسطین در مقابل رژیم منحوس کودک‌کش صهیونیستی هستیم و به فرموده رهبری ضربه به رژیم صهیونیستی غیر قابل جبران است.

وی بیان داشت: معتقد هستیم اگر حمایت استکبار جهانی و آمریکا در تهیه انواع تجهیزات نظامی نبود، شکست رژیم صهیونیستی قطعی و بیشتر مشخص می‌شد و ما در دفاع از مردم فلسطین از آنها دفاع و راه رهبری را ادامه می دهیم.

 راهپیمایی سالروز۱۳ آبان امروز با حضور پر شور دانش‌آموزان دانشجویان، اصناف از جمله؛ طلاب و روحانیون، بازاریان و دیگر اقشار مردم در میدان تاریخی امام (ره) اصفهان برگزارشد.

راهپیماییان امروز در اصفهان با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی ، جنایات اخیر آنان را در غزه محکوم کردند.

انتهای پیام/

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید