دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » سیاست » آبروی آمریکا در ۱۳ آبان ۵۸ رفت/ میدان غزه، میدان حق و باطل است

رهبر انقلاب در دیدار دانش‌آموزان:

آبروی آمریکا در ۱۳ آبان ۵۸ رفت/ میدان غزه، میدان حق و باطل است

کد خبر: 10129

 رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر کشور گفتند: آبروی آمریکا در ۱۳ آبان ۵۸ رفت؛ این ضربه‌ی ملت ایران بود به آمریکا است.

رخدادشهر: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان به مناسبت ۱۳ آبان اظهار کردند: در میان این سه مناسبتی که در سیزده آبان اتفاق افتاده، در دو مناسبت آمریکایی‌ها ضربه زدند به ملت ایران، در یک مناسبت ملت ایران ضربه زد به آمریکایی‌ها؛ آن دو مناسبتی که ضربه‌ی آمریکا بود به ملت ایران، یکی تبعید امام(ره) بود در سیزدهم آبان سال ۴۳، به علت مخالفت او با کاپیتولاسیون؛ ضربه‌ی دوم کشتار دانش‌آموزان بود.

ایشان افزودند: در روزهای اوج حرکت انقلابی ملت ایران، پلیس شاه دانش‌آموزان را در همین جلوی دانشگاه قتل‌عام کردند؛ رگبار گرفتند و عده‌ای دانش‌آموز را به خاک و خون کشیدند. ده ماه بعد از پیروزی انقلاب، سیزده آبان سال ۵۸ بود که دانشجوها رفتند وارد سفارت شدند، سفارت آمریکا و آن سفارت را تسخیر کردند و اسرار و اسناد پنهانی آن سفارت را افشا کردند. آبروی آمریکا رفت. این ضربه‌ی ملت ایران بود به آمریکا. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به مقابله‌ی ایران با آمریکا تاکید کردند: آمریکایی‌ها دشمنی‌های خود با ملت ایران را به مسئله‌ی سفارت منسوب می‌کنند و می‌گویند علت اینکه آمریکا ایران را تحریم و با ایران بدی می‌کند، در ایران اغتشاش راه می‌اندازد، مشکلات درست می‌کند، این است که دانشجویان شما رفتند سفارت آمریکا را تسخیر کردند؛ این را هم آمریکایی‌ها می‌گویند، هم مَن‌تبع آن‌ها در داخل کشور می‌گویند؛ این دروغ بزرگی است.

ایشان فرمودند: ۲۶ سال قبل از حادثه‌ی سفارت کودتای، ۲۸ مرداد اتفاق افتاد. آن روز که دیگر کسی به سفارت نرفته بود. اسنادی که از سفارت به دست آمد که الان ۸۰-۷۰ جلد کتاب است، نشان داد که از همان ‌روزهای اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، سفارت آمریکا مرکز توطئه و جاسوسی علیه ایران بوده است.

ایرنا نوشت، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: حتی در سفارت آمریکا طراحی کودتا می‌شده است تا علیه انقلاب اسلامی، کودتا کنند. در سفارت آمریکا، طراحی جنگ داخلی می‌شده و تلاش می‌کردند که در استان‌های مرزی کشور، جنگ داخلی راه بیندازند؛ یعنی سفارت امریکا از اولین روزهای شروع انقلاب، مرکز توطئه علیه کشور و علیه انقلاب بوده است و ربطی به تسخیر لانه‌ی جاسوسی ندارد. 

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به حوادث جاری در غزه فرمودند: میدان، میدان غزه و اسرائیل نیست بلکه میدان، میدان حق و باطل و میدان قدرت استکبار و قدرت ایمان است. وی افزودند: البته قدرت استکبار با فشار نظامی، بمباران، فاجعه و جنایت پیش می‌آید اما قدرت ایمان بر همه‌ی این‌ها به توفیق الهی غلبه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
13 آبان, مقام معظم رهبری, غزه
دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید