چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » تمرین عدالت خواهی، قانون گرایی و فرهنگ سازی در شبیه سازی دادگاه آموزشی

رییس کل دادگستری استان:

تمرین عدالت خواهی، قانون گرایی و فرهنگ سازی در شبیه سازی دادگاه آموزشی

کد خبر: 10125

رییس کل دادگستری استان گفت: پس از اجرای موفق مرحله آزمایشی طرح زنگ قانون (ویژه ارائه مطالب آموزشی هدفمند در مدارس توسط قضات دادگستری) در سال تحصیلی گذشته و آغاز مرحله دوم آن از مهرماه سال جاری، دادگستری استان برنامه آگاه سازی دانش آموزان، والدین ایشان و مدیران و معلمان مدارس را در دستور کار قرارداده است.

رخدادشهر: حجت الاسلام و المسلمین جعفریادامه داد: اهداف این برنامه ساده سازی و یادگیری مفاهیم نظم، انضباط، لزوم وضع قوانین، قانون گرایی، مرجع قانونگذاری و نهادهای اجرایی و قضایی، عدالت خواهی و گسترش فرهنگ سازش، تاب آوری اجتماعی، پرهیز از خشونت و شیوه های جایگزین و غیر قضایی حل و فصل اختلاف است.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری افزود: تعریف الگوهای یادگیری در 2 سطح مدارس متوسطه و ابتدایی یکی از نقاط قوت این طرح است که زمینه آموزش تعاملی و حضور فعال دانش آموزان را در پی دارد و مورد استقبال قابل توجهی نیز قرار گرفته است.

رییس کل دادگستری استان ضمن اشاره به برپایی غرفه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در بخش جانبی و نمایشگاهی سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان اصفهان یادآور شد: انجام مشاوره روانشناسی تربیت و آسیب شناسی کودک، تبیین آسیبهای شایع یا برخی جرایم نسبت به اطفال و آموزش چگونگی مراقبت و یا اعلام جرم، آگاه سازی نسبت به حقوق کودک و خانواده و تشریح رفتارهایی که مطابق قانون حمایت از اطفال و نوجوانان منع شده است.

شبیه سازی دادگاه آموزشی با هدف یادگیری مهارتهای اجتماعی و احقاق حق و توسل به قانون و تمرین سازش و پرهیز از خشونت و توسل به راه های کم هزینه حل اختلاف و تقدیر از همکاران در حضور فرزندانشان به عنوان قهرمانان و افتخارات دستگاه قضایی استان از برنامه های اصلی اجرا شده در این غرفه بود.

انتهای پیام/

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید