جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » شهری » روش توزیع عوارض سبز آلایندگی ظلم در حق مردم اصفهان است/ استاندار تحت فشار افراد قرار نگیرد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

روش توزیع عوارض سبز آلایندگی ظلم در حق مردم اصفهان است/ استاندار تحت فشار افراد قرار نگیرد

کد خبر: 10091

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت با بیان اینکه روش توزیع عوارض سبز آلایندگی ظلم در حق مردم اصفهان است: در این راستا از استاندار می‌خواهیم فشار اشخاص برای جلب و جذب آراء تاثیر داده نشود.

رخدادشهر: محمد نورصالحی در نطق پیش از دستور صد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با محکومیت نسل کشی در غزه اظهار کرد: دو هفته از شروع مجدد جنایت‌های رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه می‌گذرد که همه دنیا شاهد این نسل کشی و ظلم و جور هستند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به قانون دائمی شدن مالیات بر ارزش افزوده و عوارض سبز گفت: این عوارض قرار بود از واحدهای آلاینده اخذ و برای بهسازی و توسعه فضای سبز و ناوگان حمل و نقل عمومی و سایر اقدامات در جهت کاهش آلودگی هوا به شهرداری‌های متأثر از آلایندگی داده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تغییراتی در نحوه توزیع در سال‌های گذشته ایجاد شده است. معاون رئیس جمهور زمانی یک فرمول تعیین کرد که مربوط به شاخص‌های جمعیتی بود. با مداخلاتی که در گذشته از سوی برخی نمایندگان صورت گرفت این شاخص مقداری دستخوش تغییرات داشت.

وی ادامه داد: در جلسه با نمایندگان مجلس تشریح شد که این رقم به نسبت جمعیت و شاخص تاثیرپذیری توزیع صورت می‌گیرد، این روش به گونه‌ای انجام شد که به عنوان مثال اصفهان در کنار شهری قرار می‌گرفت که ۲۰۰ هزار نفر جمعیت داشت.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان،نورصالحی بیان کرد: پیگیری‌هایی داشتیم و اخیرا شنیدیم که شهرستانی با فاصله دور از اصفهان که تاثیری از آلودگی پالایشگاه نمی‌پذیرد به لیست اضافه شده و دوم اینکه تصمیم گیری شده بر اساس پلکان جمعیت این مبلغ توزیع شود که این نیز ظلم در حق مردم اصفهان است.

وی تصریح کرد: مسئولان دست اندرکار به ویژه شخص استاندار باید دستور دهند که دقت شود و فشار اشخاص برای جلب و جذب آراء تاثیر داده نشود بلکه براساس کار کارشناسی و منطقی نسبت جمعیت مشخص شود و طبق قانون این هزینه در جهت کاهش آلودگی هوا مصرف شود.

انتهای پیام/

دسته بندی: شهری
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید