دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » سیاست » برخورد قاطع با اختلالگران بازار مکسن

استاندار اصفهان تاکید کرد

برخورد قاطع با اختلالگران بازار مکسن

کد خبر: 10083

استاندار اصفهان گفت: افرادی که منجر به نارسایی‌ در بازار مسکن می‌شوند سلب صلاحیت شوند تا دیگران به خود اجازه ورود به این حوزه و ناهنجاری در بازار مسکن را ندهند.

رخدادشهر: سیدرضا مرتضوی در سومین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان و صد و دومین جلسه شورای مسکن استان ضمن محکوم کردن اقدامات خصمانه رژیم صهیونسیتی علیه مردم مظلوم فلسطین، گفت: در ابتدا بر شهیدان مظلوم غزه که در آتش ظلم و ستم رژیم صهیونسیتی و آمریکای جنایتکار سوختند، درود می‌فرستیم.

وی ادامه داد: اقدامات خصمانه رژیم صهیونسیتی و هدف قراردادن بیمارستان المعمدانی غزه بار دیگر خوی درندگی و ددمنشانه این رژیم غاصب را بر همگان آشکار کرد.

مرتضوی ضمن ابراز همدردی با ملت مظلوم فلسطین، بیان کرد: بدون شک این اقداماتِ به دور از انسانیت، رژیم غاصب صهیونیست را به سوی نابودی ابدی پیش خواهد برد. وی در خصوص دستور جلسه نشست، گفت: در جلسه ستاد تنظیم بازار استان و در راستای مطالعات و پژوهشی که مرکز آمار ایران و بانک مرکزی درخصوص تورم در استان‌های مختلف ارزیابی کردند، علل تورم در کشور و استان‌ها شناسایی شد.

استاندار اصفهان افزود: از این رو از مجموعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و حوزه معاونت اقتصادی استانداری درخواست کردیم پیرو دستور رییس جمهور محترم مبنی کنترل تورم، کار ویژه‌ای را تعریف و جلساتی را در این خصوص و رشد تولید برگزار کنند. دکتر مرتضوی گفت: براساس گزارش صورت گرفته، مهمترین و مؤثرترین عامل در تورم، «قیمت مسکن» است که در معیشت خانوار تأثیر مستقیم دارد. وی اظهار کرد: در جلسه کنترل تورم استان مقرر شد بر سه محور آسیب شناسی تولید مسکن، نظارت، ارزیابی و بازدید میدانی از عملکرد مشاوران املاک و استفاده از ظرفیت خانه‌های خالی کارویژه‌ای تعریف و در صورت نیاز به صورت هفتگی جلسه تشکیل و هر سه محور مورد بررسی قرار بگیرد.

استاندار اصفهان ادامه داد: حسب نکات بیان شده انتظار می‌رود در شهرستان‌ها با تشکیل گشت‌هایی که در گذشته مقرر شده بود به صورت مستمر نظارت بر دفاتر مشاور املاک صورت بگیرد و برای لحظه‌ای این بازار رها نشود. وی اضافه کرد: فرمانداران می‌گویند در تعیین قیمت مسکن ممکن است نتوانیم ورود کنیم؛ اما برای کنترل بازار لازم است در این حوزه نیز ورود شود. دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: معنا ندارد یک فرد روی تابلوی مغازه‌اش هر روز یک قیمت جدید برای یک مسکن درج کند این امر اخلال در بازار مسکن است.

وی متذکر شد: با قواعد و مقررات تنظیم بازار و تعزیرات این مسائل قابل پیگیری است. استاندار اصفهان گفت: دادستان محترم استان نیز با قاطعیت بر این موضوعات اهتمام دارد و حمایت می‌کند لذا با جدیت به این حوزه ورود کنید، مسیر دادستانی برای پیگیری و حمایت از این امور هموار است. دکتر مرتضوی عنوان کرد: افرادی که منجر به نارسایی‌ در بازار مسکن می‌شوند سلب صلاحیت خواهند شد تا دیگران به خود اجازه ورود به این حوزه و ناهنجاری در بازار مسکن را ندهند. وی تصریح کرد: مشاور املاکی که باعث برهم خورد نظم بازار می‌شود بایستی هزینه‌ عملکرد منفی خود را بپردازد و بعنوان اخلالگر بازار مسکن با وی برخورد و اجازه استمرار فعالیت او سلب شود.

استاندار اصفهان بیان کرد: در مورد استفاده از ظرفیت خانه‌های خالی نیز بایستی مجموعه اداره کل راه و شهرسازی به صورت ویژه ورود و موارد و اشکالات این حوزه را شناسایی کند. دکتر مرتضوی ادامه داد: انتظار می‌رود این فرایند از شناسایی تا بخش مالیات به صورت ویژه مورد بررسی قرار بگیرد و اشکالات این حوزه استخراج و ارائه شود. وی پیشنهاد داد: می‌توانیم در صورت شناسایی خانه‌های خالی و اشکالات این مسیر با استفاده از ظرفیت‌ شهرداری‌ها اقدام کنیم.

انتهای پیام/

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید