دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » امدادرسانی به ۴۸ خانوار گرفتار در سیل بجنورد

معاون جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خبر داد

امدادرسانی به ۴۸ خانوار گرفتار در سیل بجنورد

کد خبر: 10081

خراسان شمالی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از امدادرسانی به ۴۸ خانوار گرفتار در سیل در بجنورد خبر داد.

رخدادشهر: ابراهیم سارمی با اشاره به بارش های ظهر روز گذشته ۲۵ مهرماه در سطح استان و آبگرفتگی برخی مناطق شهری و روستایی گفت: تجمع و روان شدن آب حاصل از بارندگی در مناطقی از بجنورد باعث جاری شدن آب به داخل منازل در منطقه جوادیه و گرفتاری ساکنان این منطقه شد.
 
وی خاطرنشان کرد: نیروهای خدوم و مردمی جمعیت هلال احمر در دو شهرستان بجنورد و اسفراین با همه توان و با استفاده از ۱۲ دستگاه پمپ تخلیه، اقدام به تخلیه آب از ۴۸ منزل مسکونی منطقه جوادیه در بجنورد کردند.

سارمی افزود: همچنین امدادگران جمعیت هلال احمر استان تعداد ۳۰۰ قوطی کنسرو تن ماهی،۳۰۰ قرص نان و ۵۰ پرس غذای گرم هم بین آسیب دیدگان از این سیلاب توزیع کردند.

نجات ۴۶ دانش آموز گرفتار سیلاب در یکی از مدارس روستای اسفراین 

 سارمی بیان کرد: به دنبال بارش های شدید تجمع آب حاصل از باران، مدرسه ای در روستای گرمه خوش از توابع شهرستان اسفراین در محاصره سیلاب قرار گرفت.
 
ایسنا نوشت، وی تصریح کرد: آب حاصل از بارش های شدید و لحظه‌ای در برخی مناطق استان حادثه آفرین شد که ۴۶ دانش آموز در یکی از مدارس روستای گرمه خوش از توابع شهرستان اسفراین گرفتار سیلاب شدند.
 
این مقام مسئول گفت: بلافاصله پس از اطلاع از گرفتار شدن دانش آموزان، ۲۵ نیروی امدادی در قالب پنج تیم عملیاتی به روستای محل حادثه، اعزام و عملیات رهاسازی و نجات آنها را آغاز کردند. نیروهای امدادی، با کمک آمبولانس و خودروهای امدادی و نیروهای مردمی دانش آموزان را به محل امن انتقال دادند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
سیلاب, اسفراین, هلال احمر
دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید