چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » تحریم‌های دارویی برای کودکان تهدید و بازماندگی در پی دارد

رییس سازمان بهزیستی:

تحریم‌های دارویی برای کودکان تهدید و بازماندگی در پی دارد

کد خبر: 10050

 رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اعمال تحریم توسط دولت‌های استعمارگر برای منع دسترسی به دارو برای بیماران خاص مانند «ای بی» (EB) و «اس.ام.ای»(SMA) به ویژه در میان کودکان تهدید و بازماندگی در پی دارد.

رخدادشهر: علی محمد قادری روز سه شنبه در نشست با رابین ناندی نماینده یونیسف در ایران، با بیان اینکه طرحی با موضوع صندوق نوآوری، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و موضوعاتی که صرفا با پول مرتفع نمی شود وجود دارد، گفت: تحریم در ابعاد مختلف را از کشورهای استعماگر وجود داشته ولی به طور مثال کودک ایرانی در یکی از کشورهای اروپایی به دور از خانواده و با تحریم دیدار با مادر را شاهد هستیم که از یونیسف انتظار داریم در چارچوب مددکاری بدون مرز از ظرفیت خود برای رفع این موضوع استفاده کند.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان این که می توان تفاهم های جدیدی بین دو طرف ایجاد شود، افزود: بهبود سطح همکاری و توسعه توانمندساز، پیشگیری و اوقات فراغت و مددکاری بیش از گذشته مد نطر این صندوق قرار بگیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور آینده همکاری دو طرف را امید آفرین و جریان ساز عنوان کرد و افزود: برخی رفتارها خود انتشار شونده است و باعث خدمات موثرتر و افزایش بهره مندی جامعه هدف می شود.

وی هدف از این نشست را هم افزایی راهبردی برای خدمت رسانی موثر به کودکان و نوجوانان دانست و با بیان اینکه اساس خدمات سازمان بهزیستی داوطلب محور است، گفت: یونیسف به عنوان یک داوطلب بدون مرز به ارائه خدمات موثر، حمایت آفرین و اثربخش سازمان بهزیستی به جامعه هدف کمک می‌کند.

قادری با اشاره به مذاکرات پیشین با این صندوق و طرح مددکاری بدون مرز گفت: سازمان بهزیستی در موضوعات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از معلولیت‌ها، توانمندسازی و فعالیت‌های اجتماع محور و مبتنی بر مشارکت خانواده و با هدف امید آفرینی به ویژه در میان والدین افراد دارای معلولیت و افراد آسیب دیده حمایت می‌کند

رابین ناندی، نماینده یونیسف در ایران نیز در این نشست گفت: در راستای حمایت‌ها و انتقال تجربیات بین کشوری، تدوین راهنماها و پروتکلهای لازم و کارگاه های آموزشی در حوزه ‌ای سلامت اجتماعی و توانبخشی همفکر هستیم.

به گزارش سازمان بهزیستی کشور، وی با اشاره به تاریخچه روابط همکاری میان یونیسف و سازمان بهزیستی گفت: به دنبال ارائه پیشنهادات برای بهبود و گسترش روابط میان دو طرف هستیم.

ناندی از آمادگی صندوق یونیسف برای برنامه کاری در حوزه کودکان کار و خیابان و پیش و پس از بحران‌ها گفت و افزود: حمایت‌های ایران در زمینه اتباع قابل تقدیر است و از خدمات جمهوری اسلامی ایران به اتباع و کودکان غیرایرانی تشکر می کنیم.

نماینده یونیسف در ایران ادامه داد: در مقایسه با سایر کشورهای منطقه، ایران کمکهای مالی کمتری را در حوزه اتباع دریافت کرده که ما سعی داریم منابع بیشتری را برای کشور ایران تامین کنیم.

انتهای پیام/

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید