جمعه، 10 فروردین 1403
رخدادشهر » میراث فرهنگی و گردشگری » فعال بودن ۵۳۱۵۰۰ تخت رسمی در کل کشور برای نوروز

فعال بودن ۵۳۱۵۰۰ تخت رسمی در کل کشور برای نوروز

کد خبر: 9195

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی از ضریب اشغال مراکز اقامتی رسمی کشور در نوروز ۱۴۰۲ و شهرهای مکمل خبر داد.

رخدادشهر: سیدمصطفی فاطمی (مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی) درخصوص درصد رزرو مراکز اقامتی استان‌ها و شهرهای کشور در نوروز ۱۴۰۲ و شهرهای مکملی که برای اقامت مسافران نوروزی در نظر گرفته شده، گفت: شهرهای مکمل سفر شهرهایی هستند که با وجود جاذبه‌های گردشگری، امکان اقامت و خدمات‌دهی کمتر شناخته شده هستند از این رو توصیه می‌شود که مسافران در نوروز به این شهرها سفر کنند.

او ادامه داد: استان آذربایجان شرقی با تعداد کل ۱۳ هزار تخت رسمی درحال حاضر با ۷۰ درصد اشغال برای نوروز روبه روست از این رو شهرهای اسکو، شبستر و مرند به عنوان شهرهای جایگزین انتخاب شده‌اند که هر یک ۳۰۰ تخت دارند. استان آذربایجان غربی نیز با ۷۵۰۰ تخت در حال حاضر ۳۰ درصد ضریب اشغال دارند و شهرهای مهاباد و ماکو به عنوان شهرهای جایگزین انتخاب شده‌اند که هر یک به ترتیب ۲۵۰ و ۲۰۰ تخت برای اقامت مسافران نوروزی در هر شب دارند.

او ادامه داد: استان اردبیل نیز با ۲۳۰۰۰ تخت در حال حاضر ۸۰ درصد رزرو شده و شهر‌های مشکین شهر و خلخال به عنوان شهرهای مکمل آن انتخاب شده‌اند که به ترتیب ۱۵۰۰ و ۶۸۰ نفر شب اقامت دارند. استان اصفهان نیز ۲۵۰۰۰ تخت دارد که در حال حاضر با ۹۸٪ رزرو برای نوروز روبه‌روست و شاهین شهر با ۱۲۰ تخت، ورزنه و خمینی شهر با ۴۴۰ تخت و نجف آباد با ۸۰ تخت به عنوان شهرهای مکمل معرفی شده اند. استان البرز نیز ۷۰۰۰ تخت دارد که در حال حاضر ۷۰ درصد رزرو را تجربه می‌کند و شهرهای طالقان با ۷۰۰ تخت ساوجبلاغ ۲۵۰ تخت و نظرآباد با ۱۵۰ تخت شهر‌های مکمل آن هستند. استان ایلام نیز ۱۰۰۰ تخت دارد که درحال حاضر ۸۰ درصد آن برای نوروز ۱۴۰۲ رزرو شده است. در این میان شهرهای ایوان با ۳۴۰ تخت و آبدانان با ۲۶۱ تخت و دره شهر و دهلران با ۲۰۰ تخت به عنوان شهرهای مکمل معرفی شده‌اند.

فاطمی تصریح کرد: استان بوشهر نیز ۱۰۰۰۰ تخت دارد که درحال حاضر ۹۸ درصد رزرو شده است. عسلویه با ۱۷۰۰ تخت، دلوار با ۱۰۰۰ تخت و دشتستان با ۵۰۰ تخت میزبان مسافران نوروزی خواهند بود. استان تهران نیز ۳۴۰۰۰ تخت دارد که دماوند با ۳۵۰ تخت و شهر ری با ۲۵۰ تخت و فیروزکوه با ۲۰۰ تخت به عنوان شهرهای مکمل معرفی شده‌اند. استان چهارمحال و بختیاری نیز با ظرفیت اقامتی ۵۰۰۰ تخت رسمی در حال حاضر ۹۵ درصد رزرو شده است در این میان شهرهای بروجن با ۱۰۰۰ تخت و کوهرنگ با ۲۶۰ است به عنوان شهر‌های مکمل معرفی شده اند. استان خراسان جنوبی نیز پنج هزار تخت رسمی برای نوروز ۱۴۰۲ در نظر گرفته است که در حال حاضر ۶۰ درصد آن رزرو شده، در این میان شهر فردوس با ۸۴ تخت نهبندان با ۱۸ تخت و قائم با ۱۵ تخت به عنوان شهرهای مکمل معرفی شده‌اند.

مدیرکل گردشگری داخلی تصریح کرد استان خراسان رضوی نیز ۱۴۰ هزار تخت دارد که در حال حاضر ۸۵ درصد آن رزرو شده‌اند در این میان شهرهای نیشابور با ۳۰۰ تخت سبزوار ۳۰۰ تخت و شهر قوچان با ۱۰۰ تخت به عنوان شهرهای مکمل در نظر گرفته شده اند. استان خراسان شمالی نیز ۳ هزار تخت رسمی دارد که در حال حاضر ۸۵ درصد آن رزرو شده از این رو شهر‌های بانه و سملقان با ۲۰۷ سیروان با ۲۵۰ تخت و اسفراین با ۱۶۰ تخت خط به عنوان شهرهای مکمل این استان در نظر گرفته شده اند. استان خوزستان نیز ۷ هزار تخت رسمی دارد که ۹۵ درصد آن برای نوروز رزرو شده است از این رو در شهرهای دزفول با ۶۰۰ پخت شوشتر با ۳۰۰ تخت و شوش با ۲۰۷ به عنوان شهرهای مکمل معرفی می‌شوند. استان زنجان نیز پنج هزار تخت دارد که در حال حاضر ۵۰ درصد آن رزرو شده از این رو ابهر با ۱۲۰ خط و خدابنده با ۱۸۰ تخته شهر‌های مکمل این استان هستند.

به گفته فاطمیِ، استان سمنان نیز پنج هزار تخته رسمی دارد که ۸۵ درصد آن رزرو شده است و شهرهای شاهرود با ۱۷۳۶ تخت مهدی‌شهر با ۸۵۶ تخت و دامغان با ۴۶۶ تخت شهرهای مکمل این استان هستند. استان سیستان و بلوچستان نیز ۶ هزار تخت برای نوروز ۱۴۰۲ در اختیار گردشگران گذاشته است که ۹۵ درصد آن اشغال است از این رو شهرهای کنارک با ۲۰۰ تخت دشتیاری با ۳۰۰ تخت و زرآباد و ۲۰۰ تخت شهر مکمل این استان خواهد بود. استان فارس نیز ۲۴ هزار تخت دارد که ۹۸ درصد آن رزرو شده از این‌رو شهرهای کازرون با ۲۰۰ تخته داراب ۳۰۰ تخت و اقلید صد تخت شهرهای مکمل خواهند بود.

او ادامه داد: استان قزوین با سه هزار تخت در حال حاضر ۶۰ درصد ضریب اشغال را تجربه می‌کند و شهرهای تاکستان و الموت هر یک با ۳۵۰ تخت شهرهای مکمل خواهند بود. استان قم نیز ۱۶ هزار تخته رسمی دارد که ۹۵ درصد آن رزرو شده است. استان کردستان شش هزار تخت دارد که ۳۰ درصد آن اشکال است و شهرهای قروه و دهگلان هرکدام با ۲۰۰ تخت شهرهای مکمل خواهندبود. استان کرمان نیز ۱۵ هزار تخته رسمی فعال دارد که ۹۵ درصد آن اشغال خواهد شد از این رو شهرهای بم و سیرجان هر کدام جداگانه با ۶۰۰ تخت شهر‌های مکمل معرفی می‌شوند. در استان کرمانشاه نیز ۶ هزار تخته رسمی فعال وجود دارد که ۸۰ درصد آن رزرو شده و شهر روانسر با ۱۵۰ تخت پاوه با ۵۰۰ تخت و قصرشیرین با هزار تخت شهرهای مکمل این استان خواهد بود. استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ۲ هزار تخت فعال به صورت رسمی دارد که ۷۵ درصد آرا رزرو شده و شهرهای مارگون با ۷۰ تخت و چرام باسد تخت شهر مکمل هستند. استان گلستان نیز ۱۲ هزار تخت رسمی دارد که ۷۰ درصد آن رزرو شده علی آباد کتول با ۳۰۰ تخت گنبد ۳۰۰ تخت و کلاله با ۸۰۰ تخت شهرهای مکمل خواهندبود.

ایلنا نوشت، مدیرکل گردشگری داخلی خاطرنشان کرد: استان گیلان ۵۸ هزار تخته رسمی فعال دارد که ۹۵ درصد آن برای نوروز ۱۴۰۱ رزرو شده است از این‌رو شهرهای رودسر و چابکسر با ۳۰۰ تخت لاهیجان با ۱۴۰ تخته و لنگرود چمخاله با ۲۵۰ تخت شهر‌های مکمل استان گیلان خواهند بود. استان لرستان نیز سه هزار تخته رسمی دارد که ۹۵ درصد آن رزرو شده و شهر‌های بروجرد با ۵۰۰ تخت دورود با صد تا تخت و الیگودرز با ۲۱۰ تخت شهرهای مکمل این استان خواهد بود. استان مازندران نیز ۳۸ هزار تخت فعال دارد که ۹۸ درصد آن رزرو شده شهرهای کیاسر با چهارصد تخته بهشهر و گلوگاه با ۲۰۷ و نکا با ۴۴۹ تخت شهرهای مکمل مازندران خواهند بود. استان مرکزی نیز چهار هزار تخت فعال دارد که با ۹۰ درصد اشغال روبرو هستند از این رو شهرهای دلیجان با ۵۰۰ تخت و محلات با ۱۲۰۰ تخت شهر‌های مکمل هستند. در استان هرمزگان نیز ۲۶ هزار تخته رسمی فعال خواهند بود که ۹۸ درصد رزرو شده‌اند و شهرهای میناب با ۲۰۰ تخت سیریک با صد تخت و بست با صد تخت شهرهای مکمل هستند. در همدان نیز ۶۰۰۰ تخت فعال برای نوروز ۱۴۰۱ وجود دارد که ۵۰ درصد رزرو شده‌اند و شهرهای ملایر با ۷۰۰ تخته نهاوند ۲۰۰ تخت تویسرکان و اسدآباد ۳۰۰ تخت‌های مکمل همدان خواهند بود. در استان یزد نیز ۱۶ هزار تخت رسمی فعال است برای نوروز ۱۴۰.۹۵ درصد رزرو شده‌اند شهر مهریز با ۲۰۰ تخت بافت با ۳۰۰ تخت و اردکان میبد با ۵۰۰ تخت‌های مکمل این استان خواهند بود.

به گفته مدیرکل گردشگری داخلی کشور در کل می‌توان گفت در نوروز ۱۴۰۲.۵۳۱۵۰۰ تخت رسمی در کل کشور فعال خواهد بود.

انتهای پیام/

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید